خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور میانمار خواستار اصلاح قانون اساسی شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۱۰

رئیس‌جمهور میانمار خواستار آن شد که قانون اساسی این کشور که از سوی نظامیان تدوین شده است، اصلاح شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هانین کیو» رئیس‌جمهوری میانمار بدون اشاره به رفتارهای اخیر این کشور با اقلیت مسلمانان روهینگیا، خواستار آن شد که قانون اساسی میانمار اصلاح شود و بر اساس سیستم فدرالی، عدالت در برابر همه اقلیت‌های میانمار اجرا شود.

گفت‌وگوها بر سر اصلاح قانون اساسی میانمار از زمان ترور یک وکیل که دولت را به اصلاح قانون اساسی این کشور فراخوانده بود، مسکوت ماند.

رئیس‌جمهوری میانمار که در مراسم هفتادمین سالگرد استقلال میانمار از بریتانیا سخن می‌گفت، تاکید کرد: در حالی که جمهوری فدرال دموکراتیک را بر اساس گفت‌وگوهای سیاسی می‌سازیم، نیازمند آن هستیم که قانون اساسی مناسبی ایجاد کنیم.

مقام ریاست‌جمهوری در میانمار جایگاهی تشریفاتی است اما وی یکی از متحدان نزدیک «آنگ سان سوچی» رهبر ملی این کشور به شمار می‌رود.

در یک سال اخیر بیش از هزاران شهروند مسلمان روهینگیای میانمار به دلیل خشونت‌های ناشی از ارتش این کشور کشته یا مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و به سمت مرزهای بنگلادش حرکت کردند. خشوت علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا با محکومیت گسترده جامعه بین‌‌المللی همراه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز