خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

برای تحقیق درباره خشونت‌های میانمار به زمان بیشتری نیاز است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۵۸۳

سرپرست تیم تحقیقات سازمان ملل در میانمار اعلام کرد که برای تحقیقات درباره خشونت‌های میانمار به زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مرزوقی داروسمن» سرپرست تیم تحقیقاتی سازمان ملل درباره خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا  اعلام کرد که برای تکمیل تحقیقات درباره این‌ خشونت‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی امروز –سه‌شنبه- تاکید کرد که باید درباره اتهام‌هایی که علیه دولت میانمار مطرح شده، اعم از قتل‌عام مسلمانان، خشونت، تجاوز جنسی و سوزاندن روستاها زمانی بیشتری برای تکمیل تحقیقات در اختیار داشت.

داروسمن خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که همچنان در انتظار به دست آوردن مجوز به منظور ورود به میانمار است که می‌تواند باعث پیشرفت بزرگی در روند تحقیقات شود.

تیم تحقیقاتی سازمان ملل از زمان آغاز خشونت‌ها در ماه آگوست کار خود را آغاز کرد. در پی این خشونت‌ها بیش از ۴۲۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا آواره شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ گروه‌های حقوق بشری، دولت میانمار متهم به تلاش برای راندن این اقلیت از استان راخین به سوی بنگلادش بوده و این در حالی است که دولت این کشور مدعی است که فقط تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد.

داروسمن تصریح کرد: «زمان اختصاص داده شده برای تکمیل تحقیقات که تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی است، به هیچ وجه برای تکمیل این تحقیقات کافی نیست و باید شش ماه تمدید شود».

وی با اشاره به سخنرانی اخیر «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار ابراز امیدواری کرد که در روند حضور تیم تحقیقات در میانمار و پیشرفت سریعی حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز