خبرگزاری کار ایران

آمریکا حضور غیر نظامی خود در سوریه را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۳۱۰

وزیر دفاع آمریکا احتمال داد پس از شکست داعش، این کشور حضور غیرنظامیان خود را در سوریه افزایش می‌دهد و در این چارچوب، شمار زیادی از دیپلمات‌ها و پیمان‌کاران به سوریه خواهند رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که انتظار دارد از این پس حضور غیرنظامیان آمریکایی در سوریه افزایش یابد و شمار بیشتری به عنوان دیپلمات و پیمان‌کار به این کشور بروند.

آمریکا هم‌اکنون حدود دو هزار سرباز حود را در سوریه، به ادعای مبارزه با داعش مستقر کرده است. اما این گروه تروریستی به پایان کار خود رسیده و آمریکا دم از استقرار غیرنظامیانش به‌منظور تلاش برای بازسازی سوریه و برقراری ثبات در آن، می‌زند.

ماتیس با اشاره به سیاست‌های آمریکا در دوره پس از جنگ با داعش در سوریه، گفت: «آن‌چه ما انجام خواهیم داد این است که رویکرد تهاجمی خود را که به منظور بازپس‌گیری سرزمین بود تغییر خواهیم داد و بر مسئله برقراری ثبات تمرکز می‌کنیم. از این رو دیپلمات‌های بیشتری در آنجا خواهیم داشت.»

متیس پیش از این گفته بود که نیروهای آمریکایی تا زمانی‌که عناصر تروریستی داعش بخواهند بجنگند در سوریه خواهند ماند و مانع آن خواهند شد که داعش دیگری به وجود بیاید. این اما اولین بار است که وزیر دفاع آمریکا از افزایش شمار دیپلمات‌های آمریکایی در بخش‌هایی از سوریه سخن می‌گوید که از داعش بازپس گرفته شده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: «وقتی که شما دیپلمات‌های بیشتری داشته باشید، آنها موجب فعالیت‌هایی برای بازسازی می‌شوند و مقاطعه‌کاران را همراه خود می‌آورند. یک وجوه بین‌المللی اینجا وجود دارد که باید بر آن نظارت داشت تا بتوان با آن کاری کرد و به جیب آدم‌های نالایق نرود.»

روابط واشنگتن و دمشق از آغاز جنگ در سوریه، به تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز