خبرگزاری کار ایران

دفتر العبادی:

نامه‌ای از بارزانی دریافت نکرده‌ایم/ اقلیم به قانون اساسی احترام بگذارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۰۲۹

دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که نامه‌ای از رئیس اقلیم کردستان عراق دریافت نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روداو، دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که نامه رسمی از سوی «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق دریافت نکرده است.

«سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که ابلاغیه‌ای مبنی بر دریافت نامه رسمی از بارزانی خطاب به حیدر العبادی دریافت نکرده است.

وی افزود: «هیچ شرطی برای گفت‌وگو میان اربیل و بغداد وجود ندارد و قانون اساسی وجود دارد که باید به آن احترام گذاشته شود و باید از حاکمیت دولت پیروی کرد».

حدیثی تاکید کرد: «حاکمیت دولت عراق بر تمامی این کشور و مرزهای عراق است و در همین راستا تصمیماتی درباره صلاحیت‌های حاکمیتی اقلیم کردستان عراق در پرونده‌های امنیت و کنترل مرزها که پرونده‌ای قانونی است، اتخاذ شده است. اما در خصوص پرونده تجارت خارجی و فروش و صادرات نفت از چاه‌های واقع در اقلیم کردستان نیز باید گفت که  این چاه‌ها، چاه‌های نفت عراق محسوب می‌شود و چاه‌های نفت مختص اقلیم نیستند، همانطور که چاه‌های نفت بصره به عراق تعلق دارند».

وی در ادامه گفت که تطبیق و اجرای این پرونده‌های حاکمیتی باید بر اساس قانون اساسی عراق انجام شود که منافع تمام مردم این کشور را تامین می‌کند. از سوی دیگر، باید التزام حکومت اقلیم کردستان عراق و اطراف سیاسی در اقلیم و احترام به تصمیم‌های دادگاه اتحادیه نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز