خبرگزاری کار ایران

پس از سفر غیرمنتظره به سوریه؛

پوتین وارد قاهره شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۰۰۷

رئیس جمهور روسیه برای دیدار و گفت‌وگو با همتای مصری خود وارد قاهره شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز –دوشنبه- پس از سفر غیرمنتظره به سوریه وارد قاهره پایتخت مصر شد و مورد استقبال «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر قرار گرفت.

پوتین پیش از مصر در سفری از پیش اعلام نشده به پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه سفر کرد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

روزنامه‌های مصر اعلام کردند که در سفر پوتین به قاهره قرار است توافق مصر و شرکت «روس اتم» روسیه برای ساخت نیروگاه هسته‌ای تولید برق در مصر نهایی شود.

پوتین همچنین رئیس‌جمهوری مصر را در جریان سفر کوتاه خود به سوریه و دیدار با بشار اسد قرار داد.

کرملین پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که سفر پوتین به مصر با هدف بررسی روابط دوجانبه و رایزنی درباره تحولات و مسائل منطقه خاورمیانه صورت می‌گیرد.  

در این بیانیه آمده است که پوتین در این سفر با رئیس‌جمهوری مصر گفت‌وگو خواهد کرد و دو طرف روابط دوجانبه و تجارت و همچنین مسائل خاورمیانه را بررسی خواهند کرد.

 دفتر ریاست‌جمهوری مصر نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که پوتین و السیسی چندین جلسه بحث و بررسی برگزار خواهند کرد و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه در مسائل مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی، انرژی و پرونده‌های منطقه‌ای رایزنی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز