خبرگزاری کار ایران

مصر: برای ابقای اسد در قدرت، با روسیه همکاری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۵۲۷

یک منبع دولتی مصر اعلام کرد این کشور برای باقی ماندن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در قدرت و قبولاندن این موضوع به معارضان سوری، با روسیه همکاری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از «سما»، یک منبع دولتی مصر تصریح کرد قاهره برای برون‌رفت از بحران سوریه، به گونه‌ای که رضایت گروه‌های معارض سوری را جلب کند در حال همکاری با مسکو است.

این منبع تصریح کرد قاهره و مسکو تلاش می‌کنند بشار اسد در قدرت باقی بماند ولی معارضان نظام سیاسی هم در قدرت شریک شوند.

این منبع که هویتش فاش نشده است، افزود:«قاهره تلاش می‌کند از نفوذ خود در میان گروه‌های مختلف سوری، برای گرفتن امتیازاتی بهره‌برداری کند تا بتواند به راه حل واقعی درباره بحران سوریه برسد. راه حلی که به دور از مداخله نظامی خارجی باشد و هم‌زمان وحدت سرزمین سوریه در آن مد نظر قرار گرفته باشد.»

منبع مذکور احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در سوریه را مطرح کرد و گفت: «برای باقی ماندن بشار اسد در قدرت توافق وجود دارد اما در این‌باره که او تا پایان مدت زمان ریاست‌جمهوریش باقی بماند یا آنکه انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در سوریه برگزار شود، تصمیمی اتخاذ نشده است... در شرایط کنونی، موضوع مهم این است که کابینه‌ای ائتلافی تشکیل شود.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز