خبرگزاری کار ایران

انصارالله: تاسیسات اتمی ابوظبی را با کروز هدف قرار دادیم/ امارات: تکذیب می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۸۵

ارتش یمن یک فروند موشک کروز به تاسیسات اتمی در ابوظبی، پایتخت امارات شلیک کرد.

۱۲:۴۰ -به گزارش ایلنا به نقل از النهار، «مرکز رسانه‌ای جنگ» وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن از شلیک یک فروند موشک کروز به تاسیسات اتمی «براکه» در ابوظبی خبر داد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که این موشک کروز به تاسیسات اتمی «البراکه» شلیک شده است.

شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن نیز با تایید این خبر، تصریح کرد که نیروی موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی (وابسته به انصارالله)، امروز- یکشنبه- یک فروند موشک کروز به یک هدف استراتژیک در امارات شلیک کردند.

یگان موشکی ارتش یمن خاطرنشان کرد که موشک بالدار کروز، تاسیسات اتمی براکه در ابوظبی را هدف قرار داد.

یک منبع در ارتش یمن نیز تأکید کرد که موشک کروز با دقت به هدف خود اصابت کرد.

گفتنی است که رآکتور هسته‌ای در حال ساخت براکه در منطقه غربی ابوظبی و در ۵۳ کیلومتری غرب شهر «الرویس» واقع است.

نیروگاه برکه قرار است در سال ۲۰۱۸ میلادی تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن پیشتر به ائتلاف سعودی درباره تداوم محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن هشدار داده و تأکید کرده بود که ملت یمن‌ گام‌های مهم و سرنوشت‌سازی اتخاذ خواهد کرد.

۱۴:۰۱ -سخنگوی نظامی ارتش یمن: موشک شلیک‌شده، حامل پیامی به امارات بود

در همین حال، «عزیز راشد» معاون سخنگوی نظامی ارتش یمن، وابسته به انصارالله در واکنش به شلیک یک فروند موشک کروز انصارالله یمن به ابوظبی گفت که موشک کروز پرتابی به هدف خود یعنی تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی اصابت کرده است.

وی با بیان اینکه ارتش یمن قدرت تولید چنین موشک‌هایی را دارد، گفت: «شلیک موشک کروز انصارالله به تاسیسات نیروگاهی در ابوظبی بر اساس اطلاعات نظامی جدید صورت گرفته و بردی بالغ بر هزار و ۶۰۰ کیلومتر داشته است.»

وی تاکید کرد که موشک شلیک شده پیامی سیاسی و نظامی به امارات در بردارد و در واکنش به نقش این کشور در تخریب یمن صورت گرفته  است.

۱۴:۴۴- امارات حمله موشکی انصارالله به ابوظبی را تکذیب کرد

یک منبع دولتی در امارات گزارش‌ها درباره حمله موشکی ارتش یمن (وابسته به انصارالله) به تاسیسات اتمی «براکه» در ابوظبی را رد کرد.

این منبع با رد این حمله موشکی، گفت: «این تبلیغی کاذب برای منحرف کردن توجهات از درگیری‌های جاری در صنعا، پایتخت یمن است.»

از سوی دیگر، نهاد امور بحران امارات در رد حمله موشکی به تاسیسات اتمی براکه، یادآور شد این کشور سامانه پدافند هوایی دارد که می‌تواند با این نوع تهدیدها مقابله کند.

ساعاتی پیش، شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن اعلام کرد که نیروی موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، امروز- یکشنبه- یک فروند موشک کروز به یک هدف استراتژیک در امارات شلیک کردند و تاسیسات اتمی براکه را هدف قرار دادند.

تاسیسات اتمی در حال ساخت براکه در منطقه غربی ابوظبی و در ۵۳ کیلومتری غرب شهر «الرویس» واقع است.

 ۱۴:۵۳ ارتش یمن: موشک شلیک‌شده به امارات، ساخت خودمان است

معاون سخنگوی ارتش یمن با بیان اینکه موشک شلیک شده کروز به تاسیسات هسته ای ابوظبی برد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتری داشته است، گفت که این موشک دستاورد یگان موشکی ارتش یمن است و ما قدرت ساخت چنین موشک‌هایی را داریم.

این مقام یمنی افزود: «حمله ما به ابوظبی قانونی و مشروع است  و در راستای دفاع از خود در برابر دشمنان کشورمان است.»

ساعتی پیش رسانه‌ها از حمله یک فروند موشک کروز ارتش یمن به تاسیسات هسته‌ای ابوظبی خبر دادند. ابوظبی این خبر را رد و عنوان کرده است همچنین حمله ای صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز