خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا:

سعد الحریری باید به لبنان بازگردد/عربستان در امور داخلی لبنان دخالت نکند

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۳۷۳

اتحادیه اروپا بازگشت نخست‌وزیر لبنان به کشورش را خواستار شده و به دولت‌های دیگر درباره دخالت در امور داخلی لبنان، هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا امروز-دوشنبه- از «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان خواست به کشورش بازگردد.

اتحادیه اروپا همچنین به عربستان درباره هرگونه مداخله در امور داخلی لبنان، به این کشور هشدار داد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «از تمامی طرف‌های سیاسی در لبنان می‌خواهیم به ارائه بهترین خدمات به مردم این کشور، بازگشت سعد الحریری و اتحاد دولت تمرکز کنند.»

وی افزود: «انتظار داریم هیچ کشوری در امور داخلی لبنان دخالت نکند.»

«جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با اشاره تلویحی به عربستان و بدون بردن نام این کشور، خواستار عدم دخالت کشورها در امور داخلی لبنان شد.

اعلام استعفای یک باره «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان منجر به بحران سیاسی در این کشور شد. حریری در حالی که در عربستان بود، بیانیه استعفایش را اعلام کرد.

لودریان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز –دوشنبه- وارد بروکسل شده بود، گفت: «راه حل سیاسی در لبنان وجود دارد و همه مسئولان سیاسی این کشور باید آزادی کامل داشته باشند و نباید دخالتی در این کشور صورت بگیرد».

این در حالی است که حریری شب گذشته در نخستین اظهارنظر پس از اعلام استعفایش گفت که به زودی به لبنان باز خواهد گشت و بر اساس قانون اساسی استعفای خود را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز