خبرگزاری کار ایران

بارزانی:

انتظار چنین خیانت بزرگی را نداشتیم/هیچ‌کس پشت‌مان نایستاد

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۱۵

رئیس اقلیم کردستان عراق با انتقاد از دولت مرکزی عراق، گفت پس از همه‌پرسی استقلال کردستان هیچ‌کس از کردها حمایت نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «مسعود بارزانی» پس از کناره‌گیری از ریاست اقلیم کردستان عراق یکشنبه‌شب در نطقی زنده تلویزیونی گفت: «هدف از همه‌پرسی، حل مسالمت‌آمیز مشکلاتمان بود اما بغداد از همه‌پرسی استقلال به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اقلیم کردستان استفاده کرده است.»

بارزانی گفت: «برای بازگشت قانون اساسی بسیار کوشیدیم اما بی‌فایده بود. می‌دانستیم دعوت به جدایی بهایی دارد اما با خیانت بزرگی مواجه شدیم... نتیجه‌همه‌پرسی استقلال کردستان هرگز پاک نخواهد شد.»

بارزانی در ادامه گفت: «هیچ‌کس مگر کوهستان‌های کردستان پشت ما نایستاد ... بدانید شرایط فعلی موقت است و تا مدت زمان طولانی استمرار نخواهد داشت، از آن چه اتفاق افتاد متاسفیم اما مجبور به آن شدیم.»

وی همچنین بدون نام بردن از گروهی، نیروهای سیاسی رقیب در کردستان را به «خیانت» متهم کرد و مدعی شد که آنها بدون هیچ مقاومتی کنترل شهر کرکوک را به نیروهای دولت مرکزی واگذار کردند.

مسعود بارزانی گفت: «انتظار نداشتیم شاهد چنین خیانت بزرگی در کرکوک باشیم. آنچه در کرکوک رخ داد، شکافی بزرگ ایجاد کرد.»

وی در ادامه مدعی شد، تانک‌های آمریکایی که قرار بود برای نبرد با گروه تروریستی داعش استفاده شود، علیه کردها استفاده شد.

بارزانی درخصوص کناره‌گیری از مقامش، تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی حاضر نیست دوره ریاست خود را تمدید کند.

مسعود بارزانی از سال ۲۰۰۵ ریاست اقلیم خودگردان کردستان عراق را به عهده داشته است و دوره ریاست او در اول نوامبر( چهارشنبه جاری) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز