خبرگزاری کار ایران

توافق بارزانی با علاوی و نجیفی برای مذاکره با بغداد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۷۳

دفتر ریاست کردستان عراق از توافق رئیس اقلیم کردستان با معاونان رئیس‌جمهوری عراق، جهت مذاکره با بغداد و رایزنی با گروه‌های مختلف سیاسی با هدف حل مشکلات ناشی از برگزاری همه‌پرسی در این اقلیم، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «فؤاد حسین» رئیس دفتر ریاست کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان با «ایاد علاوی» و «اسامه النجیفی» معاونان رئیس‌جمهوری عراق در روز شنبه در شهر سلیمانیه نشست برگزار کردند.

حسین گفت: «در این نشست بر آغاز گفت‌وگو و نشست‌ها میان طرف‌های مهم سیاسی در عراق با هدف آرام کردن وضعیت توافق شد... و همچنین توافق شد دستور کار نشست‌های مورد نظر آزاد باشد.»

وی افزود: «در این نشست بر لغو فوری تحریم‌ها از اقلیم کردستان تأکید شد... این نشست‌ها طی چند روز آینده نیز برگزار خواهد شد و مبتنی بر ساز و کار ویژه برای هماهنگ کردن مستمر است.»

روز گذشته، مسعود بارزانی اعلام کرد که همیشه فرصت برای انجام گفت‌وگو با بغداد فراهم است. وی خواستار وحدت و یکپارچگی صفوف مردم کردستان عراق شد.

این در حالی است که بغداد هرگونه مذاکره با اربیل را مشروط به لغو نتایج همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان عراق کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز