خبرگزاری کار ایران

به اتهام دخالت در کودتای سال گذشته؛

محکومیت ۲۵ نظامی ترکیه به حبس ابد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۷۲۹

دادگاه ترکیه ۲۵ افسر ارشد نظامی این کشور را به اتهام دخالت در کودتای نظامی این کشور به حبس ابد متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دادگاه ترکیه روز گذشته –جمعه- ۲۵  نفر از جمله فرمانده سابق نیروی دریایی این کشور را به اتهام تلاش برای کودتا علیه دولت «رجب طیب اردوغان» به حبس ابد محکوم کرد.

بر این اساس، ۲۸ نفر در اتفاقات پایگاه نظامی اقلیم گوجه ایلی در شمال غرب ترکیه در شب کودتای این کشور در ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ متهم شناخته شدند که سه نفر از آنها تبرئه شدند.

یک دادگاه دیگر نیز در ماه جاری میلادی ۴۲ نظامی را به تلاش برای ترور رجب طیب اردوغان در شب کودتای تابستان سال گذشته متهم کرد و اغلب آنها را به حبس ابد محکوم کرد.

دولت ترکیه، «فتح الله گولن» روحانی دینی این کشور که ساکن آمریکا است را به تلاش برای کودتا در ترکیه متهم کرده و خواستار استرداد وی از سوی واشنگتن به آنکارا شده بود. گولن از متحدان سابق اردوغان بوده است.

این در حالی است که گولن هرگونه ارتباطی میان خود و کودتای ناکام سال گذشته را رد می‌کند.

گروهی از نظامیان ارتش ترکیه در تابستان سال گذشته  تلاش کردند با کودتا حکومت را در دست بگیرند و با حمله موشکی به ساختمان‌های دولتی و پارلمان این کشور کنترل برخی از این ساختمان‌ها را به دست گرفته و دو پل استانبول را مسدود کردند. این کودتا چند ساعت بیشتر به طول نینجامید و ارتش و پلیس ترکیه مانع از کودتا شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز