خبرگزاری کار ایران

«شی» برای دومین بار رهبر حزب کمونیست چین شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۰۶

رئیس‌جمهوری چین برای یک دوره ۵ ساله دیگر به عنوان رهبر حزب کمونیست این کشور انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور و رهبر حزب حاکم کمونیست چین، امروز- چهارشنبه- برای دومین بار و به مدت  ۵ سال به‌عنوان رهبر این حزب انتخاب شد.

خبرگزاری چین گزارش داد، کمیته جدید مرکزی حزب حاکم کمونیست برای دومین بار شی جین‌پینگ را به‌عنوان دبیرکل این حزب انتخاب کرد. در این سمت، او ریاست کمیته مرکزی و دفتر سیاسی را برعهده دارد و بالاترین فرد در کمیته دائم دفتر سیاسی خواهد بود.

همچنین در نشست این کمیته اعضای دفتر سیاسی به عنوان نهاد اصلی در کمیته مرکزی و کمیته دائم دفتر سیاسی، یعنی هسته مرکزی و نهاد اصلی تصمیم‌گیرنده در حزب را انتخاب کرد. اعضای کمیته دائم، که دبیرکل یکی از آنان است، به شرکت‌کنندگان در کنگره ملی معرفی شدند.

احتمال پیروزی شی جین‌پینگ، که از سال ۲۰۱۲ قدرت را در چین به‌دست گرفت، در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مارس آینده وجود دارد.

طبق این گزارش، نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین، که هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، روز گذشته در واپیسن روز به اضافه کردن اندیشه‌ها و تفکرات شی جین‌پینگ به قانون اساسی این کشور رای داد.

این حزب در نشست خود تصویب کرد که تفکر شی جین‌پینگ در جایگاهی شبیه اندیشه‌های «مائو تسه دونگ» بنیانگذار چین کمونیست قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز