خبرگزاری کار ایران

پس از ممانعت از سفر مقام اندونزیایی به آمریکا؛

جاکارتا خطاب به واشنگتن: عذرخواهی کافی نیست توضیح دهید

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۸۸

جاکارتا از واشنگتن خواست تا درباره منع سفر فرمانده نیروهای ارتش اندونزی به آمریکا توضیح دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان،‌ جاکارتا امروز –دوشنبه- از واشنگتن خواست درباره ممانعت آمریکا از سفر فرمانده نیروهای ارتش اندونزی به این کشور توضیح دهد و عذرخواهی در این زمینه کافی نیست.

سفارت آمریکا در جاکارتا روز گذشته ضمن عذرخواهی درباره علت منع سفر فرمانده نیروهای ارتش اندونزی، تاکید کرد، استقبال و خوش‌آمدگویی از ژنرال «جاتوت نورمانیتو» به‌زودی انجام خواهد شد.

«ریتنو مرصودی» وزیر خارجه اندونزی پس از دیدار با معاون سفیر آمریکا در جاکارتا، گفت: «می‌گویند که متاسف هستند و بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنند.»

وی افزود: «به‌رغم این، من عنوان کردم که عذرخواهی کافی نیست...به دنبال دریافت توضیحاتی درباره علت این موضوع هستیم.»

ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا رسما از ژنرال نورمانتیو برای حضور در نشست مقابله با افراطی‌گری در تاریخ 23 و 24 اکتبر گذشته دعوت کرده بود.

ولی کارمندان شرکت هواپیمایی روز شنبه گذشته به فرمانده ارتش اندونزی گفته بودند که اداره گمرک مرزی ایالات متحده آمریکا مانع از ورود وی به خاک این کشور شده‌اند.

سفارت آمریکا، روز گذشته در بیانیه‌ای در این‌باره نوشت: «سفیر آمریکا از وزیر خارجه اندونزی در خصوص مزاحمت‌هایی که برای ژنرال جاتوت رخ داد عذرخواهی می‌کند.»

در این بیانیه آمده است:‌ «سفارت آمریکا از هیچ تلاشی برای تسهیل سفر ژنرال جاتوت به آمریکا فروگذار نخواهد بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز