خبرگزاری کار ایران

پایان بزرگ‌ترین بحران امنیتی فیلیپین؛ محاصره «ماراوی» شکست

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۹۴

فیلیپین، ۵ ماه پس از عملیات گسترده در جنوب این کشور علیه عناصر وابسته به داعش، اعلام کرد محاصره ماراوی توسط این گروه تروریستی پایان یافته‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حالی‌که سران و مقام‌های ارشد کشورهای عضو انجمن ملت‌های جنوب‌شرق آسیا در فیلیپین گرد آمده‌اند و وزیران دفاع دیگر کشورها از جمله آمریکا نیز به این کشور سفر کرده‌اند، مانیل از شکست و پایان محاصره ماراوی خبر داده‌ است. عملیات بازپس‌گیری ماراوی، بزرگ‌ترین بحران امنیتی سال‌های اخیر در فیلیپین توصیف می‌شود.

«دلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین، امروز- دوشنبه- به خبرنگاران گفته است «عناصری دیگری در شهر ماراوی نمانده‌است».

وزیر دفاع فیلیپین افزودٰ عملیات نظامی در ماراوی پس از درگیری‌های واپسین با تروریست‌ها در در مرکز شهر پایان یافته‌است.

همزمان منابع رسانه‌ای گزارش دادند در بامداد و صبح روز دوشنبه همچنان صدای شلیک گلوله از سلاح‌های خودکار به‌گوش می‌رسید. سخنگوی ارتش فیلیپین نیز تائید کرده‌است که درگیری‌های مسلحانه همچنان ادامه داشته اما «دیگر تررویستی در شهر نمانده‌ است.»

نیروهای امنیتی فیلیپین در خرداد ماه عملیات مبارزه با داعش در جنوب این کشور را آغاز کردند. عملیات و درگیری‌های شدید، با به‌کارگیری جنگ‌افزارهای سنگین، خودروهای زرهی و هلی‌کوپتر برای کنترل کامل شهر ادامه داشته‌است.

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین، در همان زمان در جنوب کشور حکومت نظامی اعلام کرده بود.

این درگیری‌های خانه‌به‌خانه پس از آن آغاز شد که نیروهای امنیتی فیلیپین تلاش کردند امیر خودخوانده داعش در جنوب شرق آسیا را دستگیر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز