خبرگزاری کار ایران

آمریکا عملیات نظامی در فیلیپین را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۹۴۳

مقام‌های نظامی آمریکایی اعلام کردند که وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) طرح عملیات نظامی در فیلیپین برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا، وزارت دفاع آمریکا امکان عملیات نظامی در فیلیپین را با هدف کمک به دولت «رودریگو دوترته» در نبرد علیه داعش، بررسی می‌کند.

شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمریکا به نقل از مقام‌های نظامی گزارش داد که تصمیم دولت «دونالد ترامپ» برای عملیات نظامی در فیلیپین، امروز -سه‌شنبه- اعلام خواهد شد.

احتمال می‌رود که طرح عملیات نظامی علیه مواضع تروریست‌های داعشی در فیلیپین بر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین متمرکز شود.

در صورت تصویب شدن این طرح، نیروهای آمریکایی می‌توانند اهدافی را که تهدیدی علیه متحدان منطقه‌ای آمریکا از جمله ارتش فیلیپین محسوب شود را هدف قرار دهند.

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون یادآور شد که واشنگتن ۱۵ سال است که با مانیل تبادل اطلاعات می‌کند.

گروه‌های حقوق بشری تمایل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای همکاری با رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین که جنگ خونینی علیه مواد مخدر غیر قانونی به راه انداخته و هزاران مظنون را کشته است، زیر سوال برده‌اند.

درگیری‌های فیلیپین نگرانی‌های جهانی درباره اشاعه خشونت گروه داعش به سایر کشورهای جنوب‌شرق آسیا و فرا‌تر از آن ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز