خبرگزاری کار ایران

در پی هشدار کاذب؛ ساکنان «گوام» را وحشت فرا گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۶۰

هشدارهای دو ایستگاه رادیو محلی در جزیره گوام آمریکا در مورد وضعیت اضطراری، ساکنان این جزیره را در ترس و وحشت فرو برد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، بعد از گذشت یک هفته از تهدیدهای کره‌شمالی مبنی بر آمادگی برای حمله موشکی به جزیره گوام آمریکا، امروز- سه‌شنبه- دو ایستگاه رادیویی به صورت اشتباهی در مورد وضعیت اضطراری هشدار دادند.

مقام‌های محلی اعلام کردند، این هشدار که به مدت حدود یک‌‌ربع از طریق دو ایستگاه رادیویی پخش شد، ناشی از خطری واقعی نبود بلکه فقط خطای فنی یکی از کارکنان بوده است.

این مقام‌ها تأکید کردند که با رسانه‌های خبری محلی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در هماهنگی هستند.

از سوی دیگر، مشاور امنیت در گوام ساکنان این جزیره را به آرامش فراخواند و وقوع هرگونه تغییر در سطح خطر در این جزیره را رد کرد.

وی افزود، این خطر فقط «جنگ کلامی» است. 

این در حالی است که «کیم جونگ‌ اون» رهبر کره‌شمالی به ارتش این کشور دستور آماده‌باش برای آغاز حمله به جزیره گوام داده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش هشدار داده بود که کره‌شمالی با «خشم و آتش» روبه‌رو خواهد شد. اندکی بعد نیز گفته که سلاح‌های ایالات متحده آماده شلیک به سوی این کشور است. در این میان کره‌شمالی نیز مدعی شد طرحی آماده کرده که برای حمله به اطراف جزیره گوام است و در میانه ماه آگوست در اختیار رهبر آن کشور قرار می‌گیرد.

با وجود این‌ها مقام‌های ارشد ایالات متحده، طی یکی دو روز گذشته، بار دیگر بر تقدم دیپلماسی و تشدید تحریم‌ها، در قبال کره‌شمالی تاکید کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند هرچند خطر اتمی و نظامی کره‌شمالی از گذشته بیشتر شده، اما قریب‌الوقوع نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز