خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

مداخله روسیه در انتخابات «بی‌اعتمادی خطرناکی» ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۶۲۶

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وضعیت خطرناک بی‌اعتمادی میان دو کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، امروز- دوشنبه- به همتای روس خود «سرگئی لاوروف»، گفت که مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «وضعیت خطرناکی از بی‌اعتمادی» میان دو کشور ایجاد کرده است.

تیلرسون این اظهارات را در پایان دیدارش با لاوروف در حاشیه اجلاس اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، «آسه آن»، در مانیل، پایتخت فیلیپین، به خبرنگاران مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که به همتای روسی خود هشدار داده است که ایالات متحده در حال بررسی تصمیم کرملین به کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه است.

وی افزود که در دیداری که با لاوروف داشت، روسیه از «آمادگی‌اش» برای رایزنی در جهت حل و فصل بحران پیچیده اوکراین خبر داده است.

کنگره آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه تصویب کرده که «دونالد ترامپ» نیز آن را امضا کرده است. اگر چه ترامپ، به تازگی هشدار داده روابط آمریکا و روسیه به سطح خطرناکی تنزل پیدا کرده است. الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه و دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جمله موارد اختلاف دو کشور است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز