خبرگزاری کار ایران

ایلاف:

ملک سلمان در مساله مسجدالاقصی وساطت کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۹۶

یک منبع خبری اعلام کرد که پادشاه عربستان شخصا برای بازگشایی درهای مسجد الاقصی با مقام‌های رژیم‌صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری ایلاف، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی درباره مساله بازگشایی مجددا مسجد الاقصی که بعد از عملیات استشهادی سه جوان فلسطین توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بسته شده بود، شخصا وساطت کرده است. 

بر همین اساس، ملک سلمان با مداخله مستقیم و با وساطت طرف سوم یعنی ایالات متحده آمریکا اقدام به مذاکره با طرف اسرائیلی کرده است. 

در همین راستا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نیز قول داده است که دیگر هیچ‌گاه درب‌های مسجد الاقصی بسته نخواهد شد.

وی در خصوص مساله نصب سیستم‌های فلزیاب نیز این امر را به دلیل گسترش مساله تروریسم عادی تلقی کرد. 

همچنین بنیامین نتانیاهو از مسئولان سعودی خواسته‌ است با حضور در مسجد الاقصی از اوضاع آنجا مطلع شوند که تاکنون هیچ پاسخی از طرف سعودی به این دعوت داده نشده است. 

همچنین ایلاف از نقش اردن در این زمینه خبر داد و افزود که اردن در این خصوص با دو طرف در تماس است. 

این منبع اعلام کرده است بنیامین نتانیاهو از اظهارنظر رئیس‌ پارلمان اردن که این اقدام را شجاعانه خوانده بود، خشمگین است. 

این نخستین بار است که عربستان برای مساله فلسطین و فلسطینیان اقدام به مداخله می‌کند. در سال ۱۹۸۲ «فهد بن عبدالعزیز»، پادشاه پیشین عربستان شخصا با «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در خصوص باقی ماندن مقاومت اسلامی فلسطین در لبنان صحبت کرده بود که همین امر باعث انتقال بدون مشکل «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خوگردان فلسطین از لبنان به تونس شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز