خبرگزاری کار ایران

مادورو با برگزاری همه‌پرسی موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۳۲

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با درخواست اپوزیسیون این کشور برای برگزاری همه‌پرسی موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، روز گذشته موافقت خود را با برگزاری همه‌پرسی که اپوزسیون کشور آن را درخواست کرده‌ است، اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی «NTN24» گزارش داد: «بفرمایید همه‌پرسی داخلی را برای احزاب‌ راست‌گرا برگزار کنید، ولی من با احترام به ایده‌ها و صلح، شهروندان ونزوئلا را به مشارکت مسالمت‌آمیز در این رویدار سیاسی برنامه‌ریزی شده برای آن، دعوت می‌کنم.»

 رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین درباره مداخله خارجی در امور این کشور هشدار داد.

برگزاری همه‌پرسی برنامه مورد مناقشه رئیس‌جمهور ونزوئلا برای تشکیل شورای ملی قانون اساسی را به چالش می‌کشد.

مادورو پیش از این اعلام کرده بود که با برگزاری انتخاباتی در روز ۳۰ جولای، نهاد منتخبی را تحت عنوان شورای ملی قانون اساسی تعیین خواهد کرد که وظیفه آن بازنگری قانون اساسی است.

منتقدان می‌گویند این اقدام قرار است قدرت مادورو را برای مدتی طولانی‌تر در این کشور حفظ کند؛ زیرا تشکیل این شورا با دور زدن پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون صورت می‌گیرد، اما مادورو معتقد است تشکیل چنین نهادی تنها راه خروج ونزوئلا از بحران سیاسی و اقتصادی است.

این در حالی‌ است که اپوزیسیون ونزوئلا برگزاری چنین همه‌پرسی را تنها راه مقابله با حکومت مادورو اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز