خبرگزاری کار ایران

دیوان عالی ونزوئلا عقب‌نشینی کرد؛ اصرار معترضان به برگزاری انتخابات زودهنگام

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۸۶۴

دیوان عالی ونزوئلا حکم خود درباره سلب اختیارات و انحلال پارلمان این کشور را لغو کرد، ولی مخالفان دولتی حالا برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، عقب‌نشینی دیوان عالی ونزوئلا نتوانست مانع از تظاهرات مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور در خیابان‌های «کاراکاس» پایتخت شود. مخالفان حالا خواستار برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام هستند.

تصمیم روز پنجشنبه دیوان عالی ونزوئلا در خصوص سلب اختیارات از پارلمان موجب بالا گرفتن تنش در کشور  شد.

«خولیو بورخس» رئیس پارلمان ونزوئلا، که در اعتراض به این اقدام، نیکلاس مادورو را به تدارک کودتا متهم کرده بود، روز شنبه گفت: «آنها نباید فکر کنند که با حذف تنها یک کلمه از این حکم اشتباهشان اصلاح می‌شود. این حکم نقطه اوج کودتایی است که از ماه‌ها و سال‌ها پیش در ونزوئلا شروع شده و نمی‌توان با تنها یک جمله از یک پاراگراف آن را تغییر داد.»

در همین حال، رئیس‌جمهوری برای آرام کردن اوضاع روز شنبه با «لویس اورتگا» دادستان کل کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. دادستان کل هم پیشتر مخالفت خود را با این حکم ابراز داشته و آن را ناقض قانون اساسی خوانده بود.

رهبران مخالفان بی‌اعتنا به پیشنهاد روز جمعه مادورو مبنی بر حل مشکلات از طریق گفت‌وگو، طی فراخوانی از معترضان خواسته بودند به خیابان‌ها بریزند.

با ملتهب شدن اوضاع در ونزوئلا دیوان عالی کشور که گفته می‌شود نزدیک به رئیس‌جمهور است، ساعاتی قبل از راهپیمایی اعتراضی مخالفان حکم پیشین خود را لغو کرد. این نهاد روز پنجشنبه طی حکمی اختیار قانونگذاری را از پارلمان که در اختیار مخالفان دولت است سلب کرده بود؛ آنچه انتقادها و اعترا‌ض‌های تندی را در داخل و خارج کشور به همراه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز