خبرگزاری کار ایران

در اقدامی متقابل؛

پوتین تحریم‌های مسکو علیه غرب را تمدید کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۷۹۱

رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به اقدام غرب در تمدید تحریم‌ها علیه کشورش، اعلام کرد که تحریم‌های مسکو علیه غرب را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل ناآرامی ‌های اوکراین، اعلام کرد مسکو نیز متقابلا تحریم‌های خود علیه این اتحادیه را تمدید کرده است. 

پوتین تصریح کرد که درخواست تمدید تحریم‌ها توسط «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه مطرح شده و به امضای وی رسیده است. 

وی ادامه داد: «ما اقدام‌های متقابل خود را به مدت یک سال دیگر تمدید می‌کنیم و این فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی به شمار می‌رود.»

بر اساس این تحریم‌ها، واردات بسیاری از مواد غذایی، لبنیات، میوه‌جات و سبزیجات از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، نروژ و استرالیا ممنوع شد. 

تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه شامل تحریم‌های مالی و بانکی، تجهیزات مرتبط با بخش اکتشاف و تولید انرژی، فروش تسلیحات و وسایل عادی که استفاده‌های نظامی نیز دارد می‌شود. 

همچنین در همین راستا ۱۵۰ شخصیت و ۳۷ شرکت روسی نیز توسط این اتحادیه به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز