خبرگزاری کار ایران

ازدواج همجنسگرایان در آلمان قانونی شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۶۲۶

پارلمان آلمان در این روز با اکثریت قاطع آرا قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله،‌امروز- جمعه- ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ برای آلمان تبدیل به روزی تاریخی شد. پارلمان آلمان( بوندس‌تاگ) در این روز با اکثریت قاطع آرا قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان را تصویب کرد.

از این پس همجنس‌گرایان  در آلمان مجازند ازدواجشان را ثبت کرده و سرپرستی کودکان را قانونا قبول کنند.

احزاب سوسیال دموکرات، چپ‌‌ها و سبزها در حالی که اکثریت شکننده‌ای در پارلمان دارند با هماهنگی یکدیگر توانستند  این طرح را برای تصویب به پارلمان ببرند. پس از گذشت چهارسال از ارائه این طرح و مخالفت با آن از سوی دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، هفته گذشته اعلام کرد که این پرسشی است که باید با وجدان آزاد به آن پاسخ داد و بدین ترتیب راه را برای تصویب این طرح در بوندس‌تاگ باز کرد. مرکل خود در پارلمان به این طرح رای منفی داد.

«فولکر کاودر» رئیس فراکسیون اتحاد دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، که از مخالفان ازدواج همجنس‌گرایان است گفته شک دارد که این قانون منطبق بر قانون اساسی آلمان باشد.

در مقابل «توماس اوپرمن» رئیس فراکسیون حزب سوسیال دمکرات گفته برخی مخالفان را که برای ازدواج همجنس‌گرایان باید قانون اساسی تغییر کند رد کرده است. ماده ۶ قانون اساسی آلمان حمایت دولتی از زوج‌ها و خانواده‌ها را تضمین کرده است. به گفته اوپرمن این ماده نشان می‌دهد که نیازی به تغییر قانون اساسی برای ازدواج همجنس‌گرایان نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز