خبرگزاری کار ایران

ترامپ به ولیعهد جدید سعودی تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۳۵۹

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا، انتخاب «محمد بن‌سلمان» به عنوان ولیعهد جدید عربستان سعودی را به او تبریک گفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کاخ سفید، چهارشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، انتخاب محمد بن‌سلمان به عنوان ولیعهد جدید عربستان سعودی را به او تبریک گفته است.

براین اساس، ترامپ و محمد بن سلمان در تماس تلفنی چهارشنبه همچنین درباره چگونگی حل بحران در روابط عربستان سعودی و چند کشور دیگر عرب با قطر گفت‌و‌گو کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در عین حال نسبت به همکاری‌های نزدیک‌تر واشنگتن با ریاض برای پیشبرد اهداف مشترکی چون برقراری امنیت، ثبات و رفاه در خاورمیانه ابراز امیدواری کرد.

محمد بن سلمان روز چهارشنبه از سوی پدر خود ملک «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، به جای «محمد بن‌نایف» به‌عنوان ولیعهد این کشور منصوب شد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد که محمد بن‌سلمان، با حفظ سمت خود در وزارت دفاع و دیگر مقام‌ها، به‌عنوان ولیعهد و نیز معاون نخست‌وزیر انتخاب شده‌ است.

امیر محمد بن‌نایف، که تاکنون وزیر کشور بود و مقام نخست عربستان سعودی در اقدامات ضدتروریستی آن کشور به‌شمار می‌رفت، از سمت‌های دولتی خود برکنار شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز