خبرگزاری کار ایران

بن‌سلمان خبر داد:

ایران؛ هدف اصلی دیپلماسی سعودی درقبال روسیه

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۸۶۰

جانشین ولیعهد عربستان سعودی گفت که هدف اصلی دیپلماسی کشورش درقبال روسیه، ایران است. در این چارچوب ریاض تلاش می‌کند توافق‌های نفتی خود را با مسکو هماهنگ کند.

به گزارش ایلنا، «محمد بن‌سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، روز جمعه در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، اظهاراتی جنجالی در ارتباط با دیپلماسی کشورش درقبال روسیه مطرح کرد.

بن‌سلمان عنوان کرد که هدف اصلی عربستان سعودی این است که «روسیه را متقاعد کند تا تمامی کارت‌های خود در منطقه را برای ایران خرج نکند».

بن‌سلمان خاطرنشان کرد، در تلاش برای متقاعد کردن روسیه به این امر، «اخیرا ما سیاست نفتی خود را با مسکو هماهنگ کردیم و این می‌تواند مهم‌ترین توافق اقتصادی برای روسیه در عصر حاضر باشد.»

وزیر دفاع سعودی در بخشی دیگر از سخنان خود به تمجید از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخت و گفت که نسبت به عملکرد ترامپ «بسیار خوش‌بین است»؛ زیرا وی می‌تواند بعد از سلف خود «باراک اوباما»، «آمریکا را به مسیر درست بازگرداند».

وی همچنین گفت که سعودی‌ها به باراک اوباما «اعتمادی نداشتند».

وی یادآور شد که ترامپ «تمام اتحادهای آمریکا با متحدان سنتی‌اش را احیا کرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز