خبرگزاری کار ایران

بازداشت ۱۲ نفر در ارتباط با حملات لندن؛ می: با روند جدیدی از تهدیدهای تروریستی مواجهیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۸۹

نخست‌وزیر بریتانیا در اشاره به حملات شنبه‌شب لندن، گفت که با روند جدیدی از تهدیدهای تروریستی مواجهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ترزا می» ‌نخست وزیر بریتانیا،‌ روز یکشنبه در سخنانی به مناسبت حمله شنبه‌شب لندن گفت:‌ «اعتقاد داریم که با روند جدیدی از تهدیدهای تروریستی مواجهیم.»

در این حمله، ۱۰ تن از جمله سه مهاجم کشته و ۴۸ تن نیز زخمی شدند.

تراز می با اعلام این موضوع در یک سخنرانی تلویزیونی، گفت که حملات تروریستی نشانگر اسلام انحرافی است و استراتژی ضد تروریستی بریتانیا نیاز به تجدیدنظر دارد.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین از شرکت‌های بین‌المللی خواست تا فضای اینترنت را بر روی گروه‌های تندرو ببندند.

در همین حال، اکثر احزاب محافظه‌کار، کارگر، لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند مبارزات انتخاباتی در این کشور در روز یکشنبه را متوقف کردند.

نخست‌وزیر بریتانیا در این ارتباط اشاره کرد که مبارزات انتخاباتی از امروز- دوشنبه- از سرگرفته می‌شود و انتخابات هم بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برگزار خواهد شد.

در جریان حملاتی در ساعات پایانی شنبه‌شب، یک خودرو چند عابر را روی پل لندن زیر گرفت و افرادی که سوار بر آن بودند با چاقو به مردم حمله کردند. پلیس بریتانیا این اتفاق ها که در «لاندن بریج» و «بارو مارکت» روی داده را «تروریستی» نامیده ‌است.

پلیس لندن در گزارش اولیه‌ای پس از وقوع حملات گفت بر این عقیده‌است که حملات لندن به‌دست «سه مهاجم» انجام شده‌است.

به گفته پلیس، هر سه مهاجم توسط نیروهای امنیتی کشته ‌شده‌اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انجام این حمله را بر عهده گرفته است.

همچنین «آمبر رود» وزیر کشور بریتانیا، اعلام کرده که هنوز ارتباطی بین انفجار بمب در منچستر و مهاجمان شنبه شب در لندن پیدا نشده است. در حادثه منچستر ۲۲ تن کشته شدند.

به گزارش رسانه‌های خبری، ماموران پلیس صبح روز یکشنبه به ساختمانی در شرق لندن که محل زندگی یکی از سه مهاجم بود، ‌حمله کردند.

طبق این گزارش، پلیس در چند عملیات در حومه شرقی لندن، در مجموع ۱۲ تن را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز