خبرگزاری کار ایران

واکنش علمای بحرین به کشتار «الدراز»

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۱۳

علمای بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند حمله مزدوران رژیم‌ آل خلیفه با همدستی آمریکا و انگلیس انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، علمای بحرین با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت حمله عناصر امنیتی رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز بحرین اعلام کردند که این حمله وحشیانه با مشارکت آمریکا و مهندسی اداره‌ اطلاعات انگلیس و همدستی برخی کشورهای منطقه انجام شده است.

در این بیانیه تاکید شده است کسانی که خود را فدا کرده‌اند با خون خود پیام واضحی به سران رژیم فرستاده‌اند و آن این است که هر چقدر به دژ مستحکم دین نزدیک‌تر شوند، جانفشانی‌ها نیز برای حفظ این دژ بیشتر خواهد شد.

در بیانیه منتشر شده توسط علمای بحرین بر این امر نیز تاکید شده است که رژیم آل خلیفه با مبارزه علیه دین و عقیده نشان داد که به انتهای فساد رسیده است و این رژیم خطرناک‌ترین چیزی است که وطن و وحدت آن را می‌تواند تهدید کند.

علمای بحرین اضافه کردند که محاصره الدراز تنها محاصره یک منطقه نبوده بلکه محاصره دین و ملت بوده است که ابعاد اقتصادی و معنوی آن همچنان ادامه دارد.

علمای بحرین در پایان این بیانیه بر موارد زیر تاکید کردند:

۱. مردم از طریق انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های صلح‌آمیز یکپارچه، به محاصره ظالمانه الدراز از سوی رژیم آل خلیفه پایان دهند.

۲. ضرورت افزایش همبستگی اجتماعی با خانواده‌های شهدا در ماه مبارک رمضان

۳. حضور پرشور در مجالس ختم شهدای الدراز و مشارکت گسترده در راهپیمایی‌هایی که برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود.

۴.اهدای مجالس قرآنی در ماه مبارک رمضان به ارواح  شهدا

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر مذهبی شیعیان بحرین حمله کرده و ضمن به شهادت رساندن شش نفر و زخمی کردن ده‌ها نفر، بیش از ۲۸۶ نفر دیگر را نیز دستگیر کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز