خبرگزاری کار ایران

پاپ فرانسیس:

نام «مادر همه بمب‌ها» شرم‌آور است

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۴۹۴

رهبر کاتولیک‌های جهان از نام‌گذاری بزرگ‌ترین بمب غیراتمی آمریکا تحت عنوان «مادر همه بمب‌ها» به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز شنبه که در جمع دانش‌آموزانی که از واتیکان دیدار می‌کردند، حاضر شده بود، گفت: «از نام بمبی که آن‌ها مادر تمام بمب‌ها نامیده‌اند، احساس شرم کردم؛ مادر موجودی است که زندگی و حیات می‌بخشد اما این بمب فقط می‌کشد و می‌میراند. واقعا چرا؟.»

سخنان انتقادی پاپ فرانسیس در حالی عنوان می شود که قرار است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی و در جریان نخستین سفر خارجی خود پس از سفر به عربستان و سرزمین‌های اشغالی، به واتیکان برود و احتمالا با رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کند.

پاپ فرانسیس پیش‌تر هم از شعار احداث دیوار میان آمریکا و مکزیک انتقاد کرده بود.

بمب ۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرمی که نیروهای آمریکایی ماه گذشته میلادی روی منطقه‌ای در ولایت ننگرهار رها کردند، بزرگ‌ترین بمب غیراتمی جهان است که نام رسمی آن «جی.بی.یو-۴۳بی، بمب هوایی با تخریب گسترده» است اما از آن بیشتر با لقب «مادر همه بمب‌ها» یاد می‌شود.

این بمب برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ آزمایش شد اما تاکنون در هیچ نبردی رسما مورد استفاده قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز