خبرگزاری کار ایران

تبادل آتش در مرز افغانستان و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۰۵۲

مقام‌های افغانستان و پاکستان تأیید کرده‌اند که نیروهای دو کشور در نوار مرزی مورد اختلاف آنها چندین ساعت درگیر شده‌اند و تنش بین آنها به خشونت‌های مرگبار انجامیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارتش پاکستان اعلام کرده، گروهی از کارمندان سرشماری و آمار که تحت حفاظت واحدهای مرزبانی ارتش در یکی از روستاهای حومه شهر مرزی «چمن» مشغول کار بودند، هدف حمله قرار گرفته و در جریان این حمله حداقل یک نفر کشته و ۱۸ نفر مجروح شدند.

«دیا دورانی» سخنگوی پلیس ولایت قندهار افغانستان در مقابل گفته است که دولت پاکستان از سرشماری به عنوان پوششی «برای فعالیت‌های مخرب و تحریک روستاییان علیه حکومت افغانستان» بهره‌برداری می‌کند.

او اضافه کرده: «آنها به هشدارهای ما توجه نکردند و ما دستور اکید داشتیم که به سوی آنها شلیک کنیم.»

بر اساس گفته‌های این سخنگوی پلیس، در این درگیری‌ها دو مأمور پلیس افغان مجروح شده‌اند.

در این زمینه، فرمانده پلیس قندهار نیز گفته است که ۴۰ سرباز پاکستانی و ۳۷ نفر دیگر از جمله ۱۴ مأمور پلیس مرزبانی افغانستان کشته شده‌اند.

طبق این گزارش، وزارت خارجه پاکستان، سرکنسول افغانستان در کویته را برای اعتراض به این حادثه که آن را «تیراندازی بی‌دلیل» توصیف کرده، احضار کرده است.

منطقه چمن یکی از گذرگاه‌های مرزی اصلی در مرز ولایت قندهار افغانستان است.

از زمان استقلال پاکستان در سال ۱۹۴۷ مناسبات بین دو کشور متلاطم بوده و افغانستان همواره با هند، رقیب اصلی پاکستان در منطقه مناسبات بهتری داشته است.

تنش میان دو کشور در ماه‌های اخیر افزایش یافته و هر یک از دو طرف، دیگری را متهم می‌کند که برای جلوگیری از حملات گروه‌های مسلح در آن سوی مرز اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز