خبرگزاری کار ایران

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از اخراج پناهجویان افغان توسط پاکستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۲۵۱

دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از پاکستان، این کشور را به اخراج پناهجویان افغان متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ بر اساس اعلام سازمان دیده‌بان حقوق بشر، شمار پناهجویان افغان که از پاکستان به خانه‌های خود بازگشته‌اند، در حال حاضر به بالاترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است و ممکن است حتی در صورت ادامه حمایت پاکستان از سیاست‌های مهاجرتی که در آن پناهجویان را مجبور به بازگشت به خانه‌های خود کرده، در سال جاری میلادی نیز افزایش یابد.

سال گذشته، صد‌ها هزار پناهجوی افغان پاکستان را ترک کردند که این شمار در ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری آن را «بزرگ‌ترین میزان بازگشت اجباری پناهجویان در سال‌های اخیر دانسته‌اند.»

مقام‌های افغان و نیروهای امدادی نگران آن هستند که پناهجویان به کشوری بازگردند که بحران‌های اقتصادی و درگیری آن را فراگرفته و دولتی آن را اداره می‌کند که تا کنون برای تامین نیاز‌های پایه‌ای زندگی ناتوان بوده و در تقلا است.  

پاکستان برای دهه‌ها است که میلیون‌ها مهاجر افغان را در خود جای داده و پلیس و مقام‌های مرتبط گزارش‌ها مبنی بر مورد هدف قرار دادن افغان‌ها را رد کرده‌اند، هر چند مقام‌ها اعلام کرده‌اند که این مهاجران باید به خانه خود بازگردند.  

با وجود تنش‌های سیاسی میان دو کشور همسایه، سازمان‌های امدادی تا کنون نسبت به نحوه برخورد پاکستان با مهاجران ابراز نگرانی کرده‌اند.

در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، پاکستان بیش از ۳۶۵ هزار نفر از جمعیت یک و نیم میلیون نفری پناهجویان افغان را از این کشور اخراج کرده است.

مقام‌های پاکستان نیز امیدوارند که شمار مشابهی از پناهجویان را در سال جاری میلادی از این کشور خارج کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز