خبرگزاری کار ایران

فعال کارگری سریلانکا در گفت‌وگو با ایلنا:

اعطای تسهیلات، راهکار کلمبو برای جلب رضایت کارگران/ عملکرد اتحادیه‌ها در ایجاد همگرایی موثر بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۶۷

یک فعال کارگری سریلانکا در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران وضعیت کارگران در این کشور را نسبتا مساعد خواند.

به گزارش ایلنا، «محمد نفرس» از فعالان کارگری سریلانکا در تبیین وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران این کشور گفت که وضعیت اقتصادی کارگران در سریلانکا نسبتا مناسب است و این کارگران حقوقی معادل هفت دلار در روز دریافت می‌کنند که با توجه به قدرت خرید و وضعیت اقتصادی در سریلانکا این مقدار حقوق پاسخگوی نیازهای زندگی روزمره این قشر از جامعه است. 

وی در ادامه و با اشاره به نگاه جامعه به این قشر خاطر نشان کرد: وضعیت اجتماعی و طرز برخورد مردم با این قشر و همچنین شأن  اجتماعی آنها در مناطق مختلف سریلانکا متفاوت است. در مناطقی همچون کلمبو پایتخت سریلانکا دید خوبی نسبت به این افراد وجود ندارد و رفتار احترام‌آمیزی با کارگران نمی‌شود ولی در نقاط دیگر کشور به کارگران به دید افراد محترم و زحمتکش نگاه می‌شود.

نفرس تاکید کرد: اکثر کارگران کشور سریلانکا در صنعت چای مشغول به کار هستند، از بخش کاشت و برداشت تا کارگران کاخانه‌ای بسیار زیادی در این صنعت فعالیت می‌کند. 

وی در تبیین وضعیت اتحادیه‌های کارگری خاطرنشان کرد: در سریلانکا موسسات و اتحادیه‌های زیادی برای دفاع از حقوق کارگران وجود دارد. این موسسات در راه تامین حقوق این قشر از جامعه و دفاع از کارگران فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهند که وجود این اتحادیه‌ها تاثیر زیادی بر هماهنگی بین کارگران و همگرایی بین آن‌ها برای تحقق اهداف دارد.

این فعال کارگری عنوان کرد: در نظام حقوقی سریلانکا نیز بخش ویژه‌ای برای رسیدگی به شکایت‌های کارگران وجود دارد که از عزم دستگاه قضایی این کشور برای دفاع از حقوق این قشر از اجتماع حکایت می‌کند. 

وی در پایان تاکید کرد دولت و پارلمان سریلانکا نیز در راستای حمایت از قشر کارگر در این کشور اقدام‌های بسیاری انجام می‌دهد. تصویب طرح‌های رفاهی برای کارگران، حمایت‌های دولتی، اعطای تسهیلات و مساعده و همچنین افزایش بودجه‌های دولتی برای حمایت از کارگران و برگزاری مراسم و جشن‌های متعددی از سوی دولت برای کارگران سری لانکایی از برنامه‌های دولت کلمبو برای این قشر از جامعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز