خبرگزاری کار ایران

آمادگی برای تظاهرات ده‌ها هزار نفری در شیکاگو و لس‌آنجلس به مناسبت روز کارگر

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۸۶

به مناسبت روز‌ جهانی کارگر انتظار می‌رود که هزاران نفر در اعتراض به وضعیت کارگران در آمریکا در شهرهای شیکاگو و لس‌آنجلس دست به تظاهرات بزنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود هزاران نفر از کارگران در شهرهای شیکاگو و لس آنجلس در اعتراض به وضعیت کارگران دست به تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز بزنند.

همچنین به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، این تظاهرات‌ها گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

اتحادیه معلمان شیکاگو نیز اعلام کرده است که علاوه بر کارگران، معلمان شیکاگو نیز در اعتراض به کاهش حقوق‌ در مدارس عمومی در این اعتراض‌ها شرکت خواهند کرد.

 به نظر می‌رسد برنامه‌های روز اول می در شهر شیکاگو با اعتراض‌ها در مدارس و مراکز آموزشی با عنوان «راهپیمایی برای حقوق جوانان» در مقابل بازداشتگاه «کوک کانتی» آغاز و با راهپیمایی «عدالت برای مهاجرت» ادامه پیدا کند.

برخی از منابع نیز اعلام کرده‌اند که یک سناتور به عنوان سخنران در این اعتراض‌ها شرکت می‌کند.

همچنین از «کارن لوئیس» مدیر واحد ضد ترور شیکاگو نیز به عنوان یکی از ۲۰ سخنران این برنامه‌ها نام برده شده است. 

در لس‌آنجلس نیز اتحادیه های مختلف اعم از حامیان حقوق مهاجران، اتحادیه کارگری و اتحادیه‌های مدافع حقوق زنان اعلام کرده‌اند که در راهپیمایی روز جهانی کارگر شرکت خواهند کرد.

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی بر این باورند که دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر در راهپیمایی شهر لس‌آنجلس که به مناسبت روز جهانی کارگر برنامه‌ریزی شده است، شرکت می‌کنند.

«دیوید هورتا» رئیس‌ یکی از اتحادیه‌های کارگری با اشاره به حضور اقشار مختلف کارگری در این راهپیمایی اعلام کرد اکنون زمان آن رسیده است که ما به مقاومت، ایستادن و پاسخ دادن بپردازیم، ملت ما متشکل از ملیت‌های متفاوت است و ما نیاز به اتحاد و مقاومت در مقابل دستورات اجرایی دونالد ترامپ داریم. 

این راهپیمایی به دعوت اتحادیه‌های کارگری، دفاع از حقوق مهاجران و گروه‌های مذهبی انجام خواهد شد.

برخی از منابع از حضور «اریک گارکتی» شهردار لس‌آنجلس، «کوین دی لئون» سناتور ایالت و «شیلا کوئل» از مقام‌های شهری لس‌انجلس در این راهپیمایی خبر داده‌اند.

همچنین انتظار می‌رود تدابیر امنیتی شدید‌تر و خدمات حمل و نقل گسترده‌تر برای این راهپیمایی در نظر گرفته شود.

«برستین روجاس» از اعضای اتحادیه‌های کارگری نیز اعلام کرد این رویداد سالانه به عنوان مظهر وحدت برای حقوق کارگاران و مهاجران و حمایت از آن‌ها انجام می‌شود.

این نخستین روز جهانی کارگر پس از آغاز دولت دونالد ترامپ است که با اعتراض‌های فراوان به سیاست‌های وی همراه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز