خبرگزاری کار ایران

مایک پنس:

آمریکا به توافق با استرالیا درباره مهاجران پایبند است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۴۸

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تأیید کرد که این کشور به توافق با استرالیا در مورد پذیرش پناهجویانی که در کمپ‌های این کشور زندگی می‌کنند، پایبند است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «مایک پنس» این اظهارات را در جریان سفر به استرالیا و دیدار با «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر این کشور بیان کرد.

براساس توافقی که در زمان «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با استرالیا صورت گرفت، آمریکا متعهد شد که به حدود هزار و ۲۰۰ پناهجویی که از استرالیا درخواست اقامت کرده‌اند، اجازه دهد که وارد خاک آمریکا شوند.

در چارچوب این توافق، پرونده پناهجویانی بررسی می‌شود که در شرایط «آسیب پذیرتر» قرار دارند و این پناهجویان برای اسکان به آمریکا خواهند رفت.

این توافق درماه فوریه باعث تماس تلفنی تندی بین نخست‌وزیر استرالیا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

ترامپ این توافق را «ابلهانه» خوانده بود.

براساس این توافق، استرالیا هم متعهد شده که به شهروندان کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور که در صدد کسب پناهندگی از آمریکا هستند، اجازه اقامت بدهد.

نخست‌وزیر استرالیا گفته است که این توافق نامه فقط یک بار است و تمدید نخواهد شد و افرادی که پرونده آنها رد می‌شود، باید به کشورهای خود بازگردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز