خبرگزاری کار ایران

مسکو در اعتراض به گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی:

چرا «کلاه سفید‌ها» آسیب ندیدند؟/نمونه‌های آزمایش شده از کجا برداشته شد؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۵۹۷

وزارت دفاع روسیه در رابطه با درستی گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابراز تردید کرد.

 گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز-پنجشنبه- در رابطه با درستی گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی مبنی بر وجود گاز سارین در «خان شیخون» ابراز تردید کرد.

کوناشنکوف گفت: «در دو هفته گذشته حتی یک تن از کارکنان و نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در خان شیخون دیده نشدند. این نمونه‌ها از کجا بدست آمدند؟ چه کسی در این سازمان توانست به این سرعت این نمونه‌ها را آزمایش کند؟ همانطور که در رابطه با تایید استفاده از گاز خردل در حلب مشاهده می‌کنیم، روش‌های استاندارد به آزمایش‌های پیچیده نیاز دارد که زمان‌بر هستند.»

پیشتر «احمد اوزومجو»، مدیر سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت که نمونه‌های گرفته شده از اجساد ۱۰ قربانی و تعدادی از زخمی‌ها در چهار آزمایشگاه مورد معاینه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی که از سه جسد گرفته شده بود بعلاوه مجموعه دیگری از نمونه‌ها از هفت نفر دیگر که در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند هم تحلیل شده است و نتایج این تحلیل‌ها نشان‌ می‌دهد که قربانیان این حادثه در معرض گاز سارین یا ماده‌ای شبیه به آن قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین مساله آسیب ندیدن «کلاه سفید‌ها» را که به گفته وی بدون لباس دارای محافظ و ابزار مناسب داخل گاز‌های سمی فعالیت کردند، مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز