خبرگزاری کار ایران

استقبال کوربین از تصمیم «ترزا می» برای برگزاری انتخابات زودهنگام

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۸۲۵

رهبر حزب کارگر بریتانیا از تصمیم نخست‌وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا از تصمیم «ترزا می» نخست‌وزیر این پادشاهی برای برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرد و افزود حزب کارگر از تصمیم ترزا می برای برگزاری این انتخابات در تاریح هشتم ژوئن حمایت خواهد کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا امروز -سه‌شنبه- با ایراد سخنانی خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از موعد شد.

وی در سخنان خود خواهان برگزاری این انتخابات در تاریخ هشتم ماه ژوئن شد.

ترزا می همچنین در خصوص خروج کشورش از اتحادیه اروپا اعلام کرد ما به دنبال بهترین توافق با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه بوده و حاضر به عقب‌نشینی از حقوق مردم و بریتانیا نخواهیم بود.

وی در ادامه خروج از این اتحادیه را دارای تاثیر فراوان بر تمامی ابعاد زندگی مردم بریتانیا خواند و بر خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرد.

نخست وزیر بریتانیا در ادامه با اشاره به پیشنهاد خود برای برگزاری انتخابات پیش از موعد مقرر اعلام کرد، این موضوع فردا برای بررسی به مجلس عوام ارجاع و به رأی نمایندگان مردم گذاشته می‌شود. 

طبق قوانین انگلیس، نخست‌وزیر زمانی می‌تواند انتخابات زودهنگام برگزار کند که دو سوم نمایندگان به آن رای مثبت داده باشند.

ترزا می اضافه کرد ما معتقدیم با برگزاری انتخابات زود نگام و خروج مناسب از اتحادیه اروپا بریتانیا از هر زمانی قوی‌تر می‌شود که البته این امر مستلزم اتحاد بین ما است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز