خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کره‌جنوبی:

به‌رغم شکست آزمایش موشکی، کره‌شمالی جهان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۶۵۷

کره‌‌جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی آن از طریق رژه نظامی روز گذشته و آزمایش موشکی امروز که با شکست مواجه شد، پیامی مبنی بر این که قدرت آن تهدیدی علیه تمام جهان است، ارسال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، در حالی‌که فرماندهی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام از شکست آزمایش موشکی کره‌شمالی خبر داده ولی همسایه جنوبی آن، آزمایشی را که کره‌شمالی در نمایش مجموعه‌ای متنوع از موشک‌های تهاجمی انجام داد، گام‌هایی خوانده است که «تمامی جهان را تهدید می‌کند».

وزارت خارجه کره‌جنوبی، امروز -یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدام کره‌شمالی در به نمایش گذاشتن مجموعه‌ای متنوع از موشک‌های تهاجمی در جریان رژه نظامی که روز گذشته انجام شد و همچنین اقدام آن به آزمایش موشک بالستیک، نمایش قدرتی است که تمامی جهان را تهدید می‌کند.»

کره‌شمالی، امروز در سواحل شرقی خود اقدام به پرتاب یک موشک کرده است اما این پرتاب ناموفق بوده است.

فرماندهی آمریکا اعلام کرده بود که این موشک «به محض شلیک منفجر شد و تشخیص نوع آن همچنان در دست بررسی است.»

خبر آزمایش موشکی ناموفق کره‌شمالی ساعاتی قبل از ورود «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به سئول انجام شد.

قرار است پنس، امروز در آغاز سفر آسیایی ۱۰ روزه خود، وارد پایتخت کره‌جنوبی شود. مشاوران پنس تاکید می‌کنند که این سفر، پیامی مبنی بر تعهد واشنگتن به هم‌پیمانش در رویارویی با تنش فزاینده درباره کره‌شمالی است.

طبق این گزارش، حمله موشکی دو هفته گذشته ارتش آمریکا به پایگاهی نظامی در سوریه، پرسش‌هایی را درباره طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه کره‌شمالی به‌وجود می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز