خبرگزاری کار ایران

پیروزی حزب حاکم ارمنستان در انتخابات پارلمانی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۱۰۳

حزب حاکم ارمنستان در انتخابات پارلمانی روز گذشته –یک‌شنبه- توانست به پیروزی نهایی دست پیدا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب جمهوری‌خواه ارمنستان به رهبری «سرژ سرکیسیان» رئیس‌جمهوری این کشور توانست با کسب ۴۶ درصد آراء در انتخابات پارلمانی ارمنستان پیروز شود.

نتایج رسمی منتشر شده از انتخابات ارمنستان نشان می‌دهد حزب حاکم توانسته است مجددا با پیروزی در انتخابات، اکثریت کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهد.

با اصلاحات انجام شده در قانون اساسی ارمنستان در دسامبر ۲۰۱۵ نظام سیاسی این کشور به جمهوری پارلمانی تغییر یافته است که منتقدان این تغییر آن را گامی برای ابقای حضور سرکیسیان در قدرت می‌دانند.

سرکیسیان ۶۲ ساله بارها این اتهام‌ها را رد کرده و آن‌ها را بی پایه و اساس خوانده است.

حزب مخالف دولت موسوم به «ائتلاف ساروکیان» به رهبری «گاگیک سروکسیان» نیز با کسب ۲۵ درصد از آراء در جایگاه دوم قرار گرفت.

سرکیسیان در سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان رئیس‌جمهوری ارمنستان انتخاب شد که دور دوم ریاست‌جمهوری وی در سال آینده به پایان خواهد رسید.

منتقدان معتقدند که با تغییر نظام سیاسی این کشور سرکیسیان در سال ۲۰۱۸ میلادی به نخست‌وزیری ارمنستان رسیده و همچنان در قدرت باقی خواهد ماند.

بسیاری از مردم ارمنستان معتقدند دولت این کشور متهم به فساد مالی و سوء مدیریت اقتصادی است.

ارمنستان که به شدت به کمک‌های مالی روسیه وابسته است از رشد اقتصادی خود در سال ۲۰۱۵ میلادی که رقم سه درصد در سال را نشان می‌داد به کمتر از دو دهم درصد در سال تنزل پیدا کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز