خبرگزاری کار ایران

ترکیه سفیر هلند را احضار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۳۸۷

ترکیه سفیر هلند را برای ادای توضیحات در خصوص اتفاقاتی که در مقابل کنسولگری ترکیه در شهر «رتردام» افتاده است، احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به اقدام و خشونت پلیس علیه معترضان ترکیه در مقابل کنسولگری این کشور در شهر «رتردام» هلند، امروز-دوشنبه- سفیر این کشور را احضار کرد.

نیروهای امنیتی و پلیس هلند برای متفرق کردن اتباع ترکیه که در مقابل کنسولگری کشور خود در شهر رتردام اجتماع کرده بودند، از سگ‌های آموزش‌دیده و ماشین آب‌پاش استفاده کرد. همچنین در درگیری میان پلیس و معترضان ترک که با پرتاب سنگ و بطری از جانب معترضان همراه بود، عده زیادی از تظاهرکنندگان توسط پلیس بازداشت شدند.

وزارت خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام هلند افزود: «با جامعه ترکیه و شهروندان این کشور رفتار بد، تحقیرآمیز و غیرانسانی شده است در حالی که آنها در پی یک تجمع مسالمت آمیز بودند.»

یکی از منابع منتسب به وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا در پی عذرخواهی رسمی آمستردام به دلیل رفتارهای اخیر خود است.

هرچند که سفیر هلند در ترکیه برای گذراندن تعطیلات خود در محل ماموریتش حضور ندارد ولی در روزهای اخیر سه مرتبه به وزارت خارجه ترکیه احضار شده است.

روابط بین دو کشور با اخراج خانواده یک وزیر ترک از هلند و عدم صدور اجازه فرود به هواپیمای حامل «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که به‌رغم هشدار آمستردام مبنی بر عدم صدور اجازه به وی برای حضور در اجتماع تبلیغاتی برای همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه صورت گرفت، بسیار پر تنش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز