خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس سوریه خبر داد:

احتمال عملیات نیروهای سوری علیه تروریست‌ها در عراق

یک نماینده مجلس الشعب سوریه با اعلام این‌که همکاری نظامی بغداد و دمشق در سایه تغییر سیاست منطقه‌ای آمریکا هموار شده است، عملیات هوایی کشورش علیه تروریست‌ها در داخل عراق را منتفی ندانست.

به گزارش ایلنا به نقل از ایزویستیا، دمشق با تصمیم بغداد برای بمباران هوایی مواضع گروه تروریستی داعش در سور یه، موافقت کرده و یادآور شده است که بهبود روابط عراق و سوریه با تغییر سیاست منطقه‌ای آمریکا در ارتباط است.

«ساجی طعمه» عضو کمیسیون امور عربی و بین‌المللی در مجلس الشعب سوریه گفته است: «دمشق به نیروهای عراقی اجازه داده است که حملاتی را علیه تروریست‌ها در داخل سوریه انجام دهند.»

پیش از این، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرده بود که هواپیماهای جنگی عراق آماده بمباران مواضع و مراکز تجمع تروریست‌ها در داخل سوریه هستند.

ناظران می‌گویند که تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم نشانه‌ای از تغییر تدریجی سیاست واشنگتن در منطقه است.

طعمه افزود: «ما و عراق با خطر مشترکی روبه‌رو هستیم؛ ما علیه داعش می‌جنگیم. لذا، این هماهنگی از سال‌ها پیش در جریان عملیات مبارزه با تروریسم آغاز شد. در واقع، گفتن چنین اظهاراتی بدون موافقت دمشق با پرواز جنگنده‌های عراقی در آسمان سوریه برای اجرای عملیات داخل این کشور، ممکن نمی‌شد.»

این نماینده سوریه عملیات هوایی کشورش علیه تروریست‌ها در داخل عراق آن هم در مناطق مرزی را منتفی ندانست.

 وی تصریح کرد، تروریست‌ها تلاش می‌کنند از موصل به دیرالزور فرار کنند، در حالی‌که نیروهای مسلح عراق تروریست‌ها را حتی در داخل سوریه تعقیب می‌کنند.

طبق این گزارش، العبادی اعلام کرده است نیروهای عراقی آماده هستند تروریست‌ها را نه‌تنها در داخل کشور بلکه در کشورهای مجاور هدف قرار دهند. وی در عین حال بر احترام به حاکمیت کشورها تأکید کرد.

کد خبر : ۴۶۸۷۸۶