خبرگزاری کار ایران

تیلرسون امروز با مقام‌های مکزیک دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۱۵

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز - پنجشنبه - با مقام‌های مکزیک دیدار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امروز با رهبران مکزیک برای کاهش تنش در حوزه تجارت و سیاست‌های مهاجرتی دیدار خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به واسطه اظهار‌نظر‌ها برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک موجب خشم مقام‌های مکزیکی شده بود.

دولت وی روز سه‌شنبه با صدور دستوراتی آغاز به دستگیری و اخراج مهاجران غیر‌قانونی که بسیاری از آنها مکزیکی هستند، کرد.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که برای صادرات مکزیک موانعی ایجاد کرده و تلاش خواهد کرد تا مشاغل را از این کشور به آمریکا منتقل کند.

به نظر می‌رسد که تیلرسون و «جان کلی» وزیر امنیت داخلی این کشور برای کاهش تنش‌ها به مکزیکو سیتی اعزام شده باشند. این مقام‌های آمریکایی قرار است با «انریکه پنا نیه‌تو» وزیر امور خارجه مکزیک در رابطه با کاهش مهاجرت مرزی و قاچاق دارو دیدار کنند.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «آنچه که اهمیت دارد، این است که این وزرا در اوایل آغاز ریاست‌جمهوی ترامپ به مکزیک اعزام شوند. این مسئله در روابط پرمعنای دو کشور نمادین تلقی خواهد شد.»

وی افزود: «این دیدار‌ها با توجه به برنامه رئیس‌جمهوی برای افزایش سطح زندگی مردم از طریق مبارزه با قاچاق مواد مخدر و همچنین تقویت اقتصادی و روابط گسترده‌تر تجاری و مهاجرتی برای ملت‌های مکزیک و آمریکا  از اهمیت فراوانی برخوردار است.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز