خبرگزاری کار ایران

۴ جدایی‌طلب و ۲ سرباز هندی در کشمیر کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۷۶۵

در درگیری‌های نیروهای هندی با جدایی‌طلبان کشمیری چهار جدایی‌طلب و دو سرباز ارتش هند کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در موج جدید درگیری‌‌های جدایی‌طلبان کشمیری با سربازان ارتش هند در کشمیر شش نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته مقام‌های امنیتی هند در این درگیری‌ها که در روستای‌ «فریسال» روی داد، چهار جدایی‌طلب و دو نفر از نیروهای امنیتی هندی در این درگیری جان خود را از دست دادند.

«سید جاوید مجتبی گیلانی» بازرس پلیس منطقه سرینگر در این خصوص گفت این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که افراد جدایی‌طلب در روستای فریسال و در یک خانه به محاصره نیروهای امنیتی هند درآمدند و برای شکستن حلقه محاصره اقدام به تیراندازی به سوی نظامیان هند کردند.

وی ادامه داد در این تبادل آتش چهار جدایی طلب کشمیری جان خود را از دست دادند و دو نفر از نیروهای امنیتی هند کشته و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

ساکنان محلی این منطقه گفتند نیروهای هندی برای از بین بردن جدایی‌طلبان محصور در منزل اقدام به منفجر کردن خانه با مواد منفجره کردند.

در ادامه مردم روستای فریسال  نیز به اعتراض علیه نیروهای هندی پرداختند که در این درگیری‌ها نیروهای امنیتی هند برای متوقف کردن سنگ‌باران نیروهای امنیتی خود توسط مردم این روستا اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور جهت پراکنده کردن مردم کرد.

منطقه کشمیر بین دو رقیب هسته‌ای یعنی هند و پاکستان تقسیم شده است و این منطقه محل مناقشه و کشمکش بین دو کشور است.

از سال ۱۹۸۹ میلادی و درمبارزات جدایی‌طلبان کشمیر با نیروهای هند بیش از ۶۸ هزار نفر از مردم این منطقه توسط نیروهای امنیتی و نظامیان ارتش هند جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز