خبرگزاری کار ایران

حصر خانگی رهبر لشکر طیبه پاکستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۲۵۹

رهبر لشکر طیبه پاکستان و امیر «جماعت الدعوه» به همراه چهار نفر از اعضای این حزب به مدت شش ماه بازداشت خانگی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس تریبیون پاکستان، دولت پاکستان «حافظ سعید» رهبر لشکر طیبه پاکستان و امیر «جماعت الدعوه» این کشور را به همراه چهار نفر دیگر به مدت ۶ ماه تحت بازداشت خانگی قرار داد.

دادگاه ایالتی پنجاب پاکستان با صدور حکمی وی را ذیل بند چهارم قانون امنیت ایالتی قرار داده و این فعال سیاسی مذهبی پاکستانی که متهم به دخالت در امور تروریستی است را به همراه چهار نفر دیگر از اعضای حزب جماعت الدعوه و موسسه «فلاح انسانیت» پاکستان به مدت شش ماه در مدرسه «قادسیه» تحت بازداشت خانگی قرار داد.

«عبدالله عبید»، « ظفر اقبال»، «عبدالرحمان عابد» و «قاضی کاشف نیاز» افرادی هستند که به همراه حافظ سعید محکوم به حصر خانگی شده‌اند.

بر اساس حکم صادر شده توسط دادگاه ایالتی پنجاب، حزب جماعت الدعوه و موسسه فلاح انسانیت که زیر نظر حافظ سعید اداره می‌شوند، بر اساس رویکرد دولت در مبارزه با تروریسم تحت نظارت کامل دولت و نهادهای امنیتی قرار می‌گیرند.

حافظ سعید در واکنش به حکم صادره دادگاه ایالتی گفت: «این دستور از اسلام‌اباد صادر نشده بلکه از واشنگتن صادر شده است».

وی ادامه داد: «ما از هیچ اقدامی برای برقراری آزادی وامنیت خود دریغ نخواهیم کرد، چرا که با امنیت در پاکستان می‌توان به آزادی کشمیر از اشغال هند دست پیدا کرد و دولت پاکستان تحت هر شرایطی باید در کنار مردم کشمیر بایستد».

رهبر لشکر طیبه در ادامه افزود: «در خصوص مساله کشمیر از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم و مجالی برای عرضه اندام بیشتر به نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در این منطقه نخواهیم داد، برنامه‌های مردم پاکستان برای اظهار همسویی خود با مردم کشمیر در روزهای آینده و به مناسبت روز کشمیر با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار خواهد شد».

پیش‌تر «چودری نثار علی خان»، وزیر کشور پاکستان از صدور حکم حصر خانگی حافظ سعید و اقدام عملی دولت پاکستان علیه حزب جماعت الدعوه خبر داده بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز