خبرگزاری کار ایران

رهبر «انصارالله» یمن:

ریاض و شهرهای دورتر از آن در تیررس موشک‌های ما قرار دارد

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به حمله موشکی نیروهای ارتش این کشور به پایگاه نظامی در نزدیکی پایتحت عربستان، گفت که این شهر و شهرهای دورتر از این نیز در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «عبد‌الملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، که عصر امروز- جمعه- به مناسبت «روز شهید» سخنرانی می‌کرد، با تبریک این روز به خانواده‌های شهدا اظهار داشت که شهدای یمنی از بهترین فرزندان یمن  بودند که در راه وطنشان به شهادت رسیدند.

او با بیان اینکه یمن کشوری مستقل و دارای حرمت قانونی و انسانی است، تأکید کرد: «برای همین باید با تجاوز خارجی‌ها مقابله کند.»

الحوثی با یادآوری اینکه آمریکا ناظر تجاوز به یمن و اسرائیل حامی آن است، گفت: «همین امر ماهیت این تجاوز را برای همه مشخص کرده است.»

رهبر جنبش انصارالله اجساد هزاران کودک یمنی را نشان دهنده مکر و فریب متجاوزان و اقدامات وحشیانه آنان دانست و تأکید کرد: «آمریکا، اسرائیل و دیگر قدرت های شیطانی، بدون هیچ توجیهی از تجاوز به یمن حمایت کردند.»

الحوثی افزود: «یمن با توجه به هویت و میراث و تمدن خود، هیچ راهی جز مقابله با متجاوزان ندارد.. ما به دلیل پایبندی به اصول و اعتقاداتمان، هرگز به فکر عقب نشینی از مقاومت نیستیم و امروز بیش از هر زمان دیگری احساس آزادی می‌کنیم.»

 وی به نقش مخرب عربستان سعودی در منطقه اشاره کرده و گفت که این کشور به دنبال فروپاشی و تقسیم کشورهای منطقه است و تا به الان در برابر سناریوهای آمریکا هیچ گونه مقاومتی نشان نداده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن ادامه داد، اگر به اقدامات عربستان در منطقه نگاه کنید، خواهید دید که این کشور در مسیری حرکت می‌کند که با دشمنان اسرائیل مخالفت می‌کند.

الحوثی تصریح کرد که مقاومت مردم یمن عامل اساسی شکست متجاوزان به این کشور بوده و حتی تسلیحات و امکانات پیشرفته آنها نتوانست آن‌ها را از شکست برهاند؛ به همین دلیل، در قرض و بدهی گرفتار شده‌اند.

وی به حمله موشکی نیروهای انقلابی یمن به پایگاه نظامی در نزدیکی شهر ریاض، پایتحت عربستان اشاره کرد و گفت که این شهر و شهرهای دورتر از این نیز در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد. او با اشاره به توانایی‌های نیروهای یمن گفت که این نیروها قادر به ساخت موشک‌ها و پهپادها هستند.

الحوثی افزود: «با ما می جنگند چون نمی خواهیم برده باشیم؛ هرکس مخالف سلطه آمریکا و دشمن اسراییل باشد، عربستان آن را دشمن خود می‌بیند.»

وی به تلاش‌های متجاوزان برای سیطره بر المخا و نِهم اشاره کرد و گفت که دشمن در تلاش است این دو منطقه را اشغال کند و نیروهای یمن باید این جبهه‌ها را با امکانات، نیروها و مواضعشان تقویت کنند.

رهبر انصار الله یمن تأکید کرد که مردم یمن با وجود امکانات و تجهیزات نظامی فراوان متجاوزان، خسارت‌های زیادی به آنان وارد کرده اند. او افزئدذ که مقابله با متجاوزان پر قدرت، مردم یمن را برای مقاومت در برابر آنان مقتدرتر می کند.

الحوثی، همچنین یادآور شد که «ما راهی جز مقاومت نداریم و در برابر خداوند متعال و نیز در برابر مردم مسئول هستیم که پیروز شویم.»

 

کد خبر : ۴۵۸۱۴۹