خبرگزاری کار ایران

وزیر حمل‌و‌نقل مالزی:‌

با بستگان هواپیمای مفقود شده «ام‌اچ‌۳۷۰» دیدار می‌کنم

وزیر حمل و نقل مالزی با اشاره به نامه‌های بستگان مسافران هواپیمای مفقود شده ام‌اچ‌۳۷۰ گفت که با آنها دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «لیو تیونگ لای» وزیر حمل‌ و نقل مالزی در پی درخواست و لابی گروهی از بستگان و خانواده‌های مسافران هواپیمای ام‌اچ‌۳۷۰ خطوط هوایی مالزی مبنی بر ادامه عملیات جست‌و‌جو گفت که امروز –دوشنبه-  در شهر پرت با این گروه دیدار خواهد کرد.

گروه وویس۳۷۰ روز یکشنبه اعلام کرد که «دانیسا ویکس» سخنگوی این گروه نامه‌های شخصی نوشته شده از سوی اعضا را به وزیر حمل و نقل مالزی منتقل کرده و از وی درخواست خواهد کرد تا عملیات جست‌و‌جویی را که در هفته گذشته متوقف شده بود، ادامه دهند.

لیو امروز به خبرنگاران در ایالت غربی پرت در استرالیا گفت: «من امروز نامه‌های آنها را دریافت و با سخنگوی این گروه دیدار خواهم کرد. ما امیدواریم که بتوانیم مذاکرات خوبی با هم داشته باشیم.»

هواپیمای بویینگ ۷۷۷ در ماه مارس سال ۲۰۱۴ در مسیر کوالالامپور به پکن با ۲۳۹ مسافر ناپدید شد که این حادثه منجر به به وجود آمدن یکی از بزرگ‌ترین معما‌های صنعت هواگردی جهان شده است.

وی که در پرت با همتایان چینی و استرالیایی خود برای استقبال از بازگشت زیردریایی جست‌و‌جو دیدار کرده است، تاکید کرد که عملیات این جست‌و‌جو تنها زمانی دوباره آغاز می‌شود که «شواهد معتبر جدیدی» در رابطه با مکان این هواپیما کشف شود.

لیو در کنفرانس خبری در اسکله‌ بندری که کشتی حامل این زیردریایی در آن لنگر گرفته بود، گفت: «ما به تحقیق روی بقایای یافت شده از این کشتی ادامه خواهیم داد. ما متعهد به ادامه جست‌و‌جو برای لاشه و بقایای این هواپیما بوده و امیدواریم که از امروز به بعد شواهد معتبری بیابیم.»‌

 

 

کد خبر : ۴۵۱۱۱۷