خبرگزاری کار ایران

درخواست خانواده‌های قربانیان هواپیمای ام‌اچ ۳۷۰ برای ادامه جست‌و‌جو‌ها

خانواده‌های قربانیان هواپیمای مفقود شده مالزی تصمیم دارند با ارسال نامه‌های شخصی به وزیر حمل و نقل این کشور، خواستار از سرگیری جست‌وجوها برای این هواپیما شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بستگان قربانیان هواپیمای، ام‌اچ ۳۷۰ هواپیمای مالزی، امروز – یکشنبه اعلام کردند که طرح‌هایی برای ارسال نامه‌های شخصی به «لیو تیونگ لای» وزیر حمل و نقل مالزی، در زمانی که وی از استرالیا دیدار می‌کند، دارند.

آن‌ها در نظر دارند از وی درخواست کنند که جست‌و‌جوی هواپیمای گم‌شده از سر گرفته شود.

بر اساس اعلام دفتر «دارن چستر» وزیر حمل و نقل استرالیا، لیو امروز گفت‌و‌گو‌هایی غیر رسمی‌ با این مقام استرالیایی در غرب پایتخت این کشور داشته است. این گفت‌و‌گو‌ها تنها پنج روز پس از آن که دو وزیر و همتایان چینی‌شان سه سال جست‌و‌جو برای این هواپیما را به حالت تعلیق درآوردند، انجام گرفته است.

این هواپیمای بویینگ ۷۷۷ در ماه مارس سال ۲۰۱۴ در حالی که از کوالالامپور به سمت پکن می‌رفت، با ۲۳۹ مسافر از رادار خارج شد، که این موضوع منجر به بروز یکی از بزرگ‌ترین معما‌های صنعت هواگردی شده است.

گروه وویس ۳۷۰ که خانواده‌های مسافران و خدمه پروازی این هواپیما را نمایندگی می‌کنند، اعلام کرده است که نماینده‌ای از آنها این نامه‌ها را امروز یا فردا به لیو تحویل خواهد داد.

چستر و لیو قرار است روز دوشنبه به استقبال بازگشت زیردریایی جست‌و‌جو بروند که این اقدام به معنای پایان  عملیاتی است که تا کنون ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از اقیانوس هند را جست‌و‌جو کرده است.

چستر در بیانیه‌ خود در این خصوص اعلام کرد: «‌تصمیم سه‌ جانبه برای تعلیق جست‌و‌جو در غیاب شواهد معتبری که به یافتن محل این هواپیما منجر شود، به راحتی گرفته نشده است.»

مقام‌های استرالیا احتمال انجام عملیات جست‌و‌جو در آینده را نادیده نگرفتند و همچنین مقام‌های مالزیایی نیز در روز‌های گذشته اعلام کردند که اگر بدنه هواپیما توسط شرکت معتبری یافت شود، جایزه‌ای برای این شرکت در نظر خواهند گرفت.   

 

 

کد خبر : ۴۵۰۷۷۷