خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

روسیه از دعوت آمریکا به مذاکرات آستانه استقبال می‌کند

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو، دستاوردهای دستگاه دیپلماسی روسیه در سال ۲۰۱۶ را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، «سرگئی لاوروف» در این نشست خبری با بیان این‌که میان دیدگاه‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور درباره سوریه اختلاف‌نظر وجود دارد، گفت که ترامپ تاکید کرده است مهمترین مسئله برای وی مبارزه با تروریسم است و ما هم از این رویکرد استقبال می کنیم.

وی همچنین گفت که مسکو دعوت از نمایندگان دولت آمریکا و سازمان ملل به مذاکرات سوریه که قرار است در قزاقستان برگزار شود را مناسب می‌داند.

لاوروف با اشاره به این‌که که مذاکرات سوریه در آستانه، می‌تواند نخستین تعامل رسمی بین روسیه و دولت ترامپ باشد، ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا این دعوت را بپذیرد.

لاوروف همچنین برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که مسکو جاسوسی از دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه را سازماندهی کرده است را رد کرده و تصریح کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که موضوع کاملا برعکس بوده است.

وی همچنین گفت که کارمندان سفارت آمریکا در مسکو، در برنامه‌های اعتراضی ضددولتی که توسط مخالفان برگزار شده بود، حضور داشتند.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به موضوع اروپا، اتهام‌های مقام‌های اتحادیه اروپا نسبت به روسیه مبنی بر دست داشتن این کشور در حملات سایبری را تکذیب کرد.

وی ادامه داد که طرف روس تاکید دارد تصمیم مربوط به آغاز عملیات نظامی در سوریه درست بوده است.

این دیپلمات روس تاکید کرد که کشورش تصمیم ندارد توافق مینسک برای حل و فصل مساله شرق اوکراین را تغییر دهد.

 

 

 

کد خبر : ۴۴۸۸۷۴