خبرگزاری کار ایران

جنگنده‌های ناشناس ده‌ها عضو «جبهه النصره» را در ادلب بمباران کردند

ده‌ها نفر از اعضای گروه تروریستی جبهه‌النصره از جمله شماری از سرکردگان آن، در جریان حمله هواپیماهای ناشناس که گمان می‌رود متعلق به ائتلاف آمریکایی باشد، در حومه ادلب کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از ارم‌نیوز، بیش از ۳۷ نفر از فرماندهان و اعضای فتح‌الشام (جبهه النصره سابق) در بمباران هواپیماهای آمریکایی به مواضع این گروه تروریستی در استان ادلب در شمال غرب سوریه کشته شدند.

 «رامی عبدالرحمن» مدیر گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) گفت: «هواپیماهایی که مشخص نیست متعلق به ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن باشد، مقر اصلی جبهه فتح‌الشام در نزدیکی شهرک سرمداد در ریف شمال غربی ادلب را بمباران کردند.»

عبدالرحمن افزود: «در این حملات، دست‌کم ۲۵ نفر از اعضای این گروه از جمله شماری از رهبرانی که گمان می‌رود نشستی در داخل این مقر برگزار می‌کردند، کشته شدند.»

از سوی دیگر، جبهه النصره در بیانیه‌ای با تایید کشته شدن ده‌ها نفر از اعضای خود در حومه ادلب، ائتلاف آمریکایی را مسئول این حمله معرفی کرده است.

آتش‌بس سراسری در سوریه براساس توافق ترکیه و روسیه، از روز جمعه هفته گذشته وارد مرحله اجرا شده، ولی گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش همچنان هدف حملات جنگنده‌های ارتش سوریه و ائتلاف آمریکایی هستند.

 

کد خبر : ۴۴۴۶۱۶