خبرگزاری کار ایران

۳۵ کشته در کشتار بابانوئل در استانبول + تصاویر

حمله‌ای مسلحانه به یکی از کلوب‌های شبانه در استانبول ترکیه دست کم ۳۵ کشته و ۴۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در جریان حمله و تیراندازی «یک» یا «دو فرد» مسلح در کلوب شبانه‌ای در استانبول، در حالی‌که مردم برای جشن آغاز سال نوی میلادی در آن جمع شده بودند، دست‌کم ۳۵ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

 فرماندار استانبول، این رخداد را «حمله تروریستی» توصیف کرده‌است. «وسیپ شاهین» می‌گوید این «حمله‌ای تروریستی» بود و «متاسفانه ۳۵ تن از شهروندان ما جان خود را از دست دادند؛ که یکی از آن‌ها افسر پلیس بود.»

طبق این گزارش، این حمله در بامداد روز یک‌شنبه، اول ژانویه، و در حالی رخ داده‌است که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از مردم در کلوب «رینا» حضور داشتند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دو نفر که مانند «بابا نوئل» لباس پوشیده بودند، به کلوب حمله کرده‌اند.

01575E9E-FEB8-4269-894E-C2D5EC3A9814_w610_r0_s

ده‌ها آمبولانس و خودروی پلیس در محل حضور دارد. کلوب رینا در منطقه اورتاکوی، در تنگه بسفر قرار دارد. بنا بر گزارش‌ها در جریان تیراندازی، شماری از حاضران در کلوب، برای نجات جان خود داخل آب پریده‌اند تا پلیس و نیروهای امدادی در نهایت برای کمک رسیده‌اند.

alalam_636188466134140976_25f_4x3

«رینا» از کلوب‌های مشهور استانبول به شمار می‌رود و معمولا هم شهروندان ترکیه‌ای و هم گردشگران در آن حضور دارند.

هنوز مشخص نیست دقیقا چه کسی یا کسانی دست به تیراندازی زده‌اند. ترکیه در سال گذشته میلادی، مرکز وقوع چندین حمله مرگبار، بمب‌گذاری و نیز تیراندازی و درگیری مسلحانه بوده‌است. شماری از این حملات به گروه داعش و یا شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه نسبت داده شده و یا این دو گروه مسئولیت آن‌‌ها را پذیرفته‌اند.

36965149_401

ترکیه در ماه‌های اخیر شاهد سوءقصدهای متعددی بوده است. شهر استانبول نیز در روزهای گذشته از هشدار امنیتی بسیار بالایی برخوردار بوده است.

طبق اعلام مقامات ترکیه نزدیک به ۱۷ هزار مأمور پلیس در روزهای اخیر به ویژه در شب تحویل سال میلادی وظیفه گشت‌زنی در استانبول را برعهده داشته‌اند.

در آخرین حمله‌ای که ترکیه شاهد آن بود، سفیر روسیه در این کشور ترور شده بود.

کد خبر : ۴۴۳۴۲۸