خبرگزاری کار ایران

برگزاری کنفرانس حزب حاکم کره‌شمالی به ریاست «کیم جونگ اون»

رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره شمالی و رئیس حزب کارگران که حزب حاکم در کره نیز به شمار می‌رود ریاست کنفرانس حزب حاکم را برعهده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، نخستین کنفرانس روسای کمیته‌های حزب کارگر کره شمالی به ریاست «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و رئیس حزب کارگران (حزب حاکم) از ۲۳ دسامبر تا ۲۵ ماه جاری میلادی برگزار شد.

کیم جونگ اون در مراسم اختتامیه این کنفرانس تاکید کرد که این نشست در راستای بحث در خصوص مسائل مهم در زمینه تقویت کمیته‌های مختلف حزب و بهبود عملکرد و نقش آن‌ها در همه حوزه‌ها برگزار شده است.

وی افزود این کنفرانس در راستای تاکید بر نقش و موقعیت کمیته‌های اصلی حزب و همچنین تاکید بر آرمان‌های سوسیالیستی در جهت تحکیم قدرت و مبارزه با استثمار طبقه کارگر به انجام رسیده است.

کیم جونگ اون در ادامه بر نقش اساسی این کنفرانس در تسریع ساخت یک قدرت سوسیالیستی با تاکید بر افزایش نقش کمیته‌های اصلی تاکید کرد.

رهبر کره شمالی تصریح کرد نخستین گردهمایی روسای کمیته‌های اصلی حزب کارگران کرهشمالی، کنفرانسی درخشان در تاریخ حزب کارگران بوده که میانبری برای دستیابی به توسعه حزب کارگران و رسیدن به آرمان‌های باشکوه «کیم ایل سونگیست» و «کیم جونگیلیست» و منتهی شدن به سوسیالیسم به شمار می‌رود.

کیم جونگ اون به تازگی رهبری رزمایش نظامی برخی از یگان‌های ارتش این کشور از جمله یگان عملیات ویژه را نیز برعهده گرفته است.

به تازگی، او نیز تمرینات نظامی از چند واحد از ارتش خلق کره از جمله پرسنل خدمات از گردان عملیات ویژه از ارتش واحد ۵۲۵ هدایت می‌شود.

 

 

کد خبر : ۴۴۱۸۰۵