خبرگزاری کار ایران

فراخوان صهیونیست‌ها برای تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی

سازمان‌ها و گروهک‌های تندرو یهودی با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض گسترده و دسته‌جمعی یهودیان به مسجد الاقصی و تلاش برای ورود شمعدان تلمودی به این مسجد مبارک به منظور برگزاری مراسم‌هایی ویژه همزمان با عید یهودی «هانوکا» شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این برنامه‌ها و مراسم‌ها تحت نظارت اعضای کنست رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که گروهک‌ها و سازمان‌های تندروی یهودی از چندین روز پیش در حال تبلیغ و جمع‌آوری بیشترین تعداد یهودیان برای مشارکت در تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی در اواخر هفته جاری هستند.

در فراخوان این گروهک‌ها آمده است که پلیس رژیم صهیونیستی تضمین کرده که امنیت شهرک‌نشینان صهیونیست در جریان حمله به مسجد الاقصی را تامین کند و برای این منظور، به فلسطینیان اجازه ورود به این مسجد را نخواهد داد.

در همین راستا، کانون «معبد سوم» اقدام به انتشار ویدیو‌ها و فیلم‌هایی کوتاه برای تشویق یهودیان به تعرض به مسجد الاقصی به منظور برگزاری مراسم‌های آیین یهود کرد. همچنین خاخام‌های تندرو یهودی نیز برای هتک حرمت مسجد الاقصی اعلام آمادگی کرده‌اند و علاوه بر این، سازمان‌های تندرو یهودی برای جذب یهودیان و تشویق آنها برای ورود به مسجد الاقصی، اعلام کرده‌اند که در میان آن‌ها خوراکی و نوشیدنی پخش خواهد کرد و رهبران گروهک‌های یهودی حامی تخریب مسجد الاقصی نیز آن‌ها را همراهی کرده و توضیحاتی در مورد معبد دروغین یهودیان به آنان ارائه خواهند داد.

 

کد خبر : ۴۴۱۷۸۰