خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کره‌جنوبی:‌

مانور کره‌شمالی در کاخ ریاست‌جمهوری "کودکانه" است

کره‌ جنوبی مانور همسایه‌ شمالی در منطقه‌ای مشابه کاخ ریاست‌جمهوری سئول را کودکانه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از استارز اند استرایپز، کاماندو‌های کره‌شمالی در روز‌های گذشته مانور نظامی برگزار کردند که در محلی مشابه کاخ ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی انجام گرفته است. این مسئله منجر به انتقاد شدید مقام‌های کره‌جنوبی شده است.

خبرگزاری کره‌شمالی گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی این عملیات را که شامل عملیات ویژه واحد‌های ۵۲۵ ارتش خلق کره می‌شود را از نزدیک مشاهده کرده است.

در روز یکشنبه، روزنامه "رودونگ سینمون" ده‌ها تصویر از سربازانی که در حال شلیک گلوله به سمت کاخ آبی بودند را نشان می‌داد که این کاخ در نتیجه این تیراندازی‌ها در آتش و دود فرو رفته بود.

ارتش کره‌جنوبی کمی پیشتر در سال جاری گفت که کره‌شمالی کاخ مصنوعی آبی ساخته و این کاخ در دامنه‌های پیونگ‌یانگ قرار دارد. بر اساس گزارش این روزنامه، مانور‌ها یک روز پیش آغاز شده است.

وزارت اتحاد کره‌جنوبی این مانور‌ها را رد کرده است و آنرا اقدام «کودکانه‌» برای سوءاستفاده از بحران‌های سیاسی که منجر به استیضاح «پارک گئون هه» رئیس‌جمهوری این کشور شده، قلمداد کرده است.

«جونگ چون هی» سخنگوی این وزارتخانه امروز – دوشنبه – به خبرنگاران گفت: «‌ این حرکت کره‌شمالی به نظر می‌رسد به هدف نشان دادن این است که کره‌شمالی در مقابل امور داخلی ما سخت و مقاوم است.»

وی همچنین افزود: «‌ما به شدت دیدار‌های مکرر کیم جونگ اون با ارتش را از زمان ماه نوامبر و اقدام به افزایش تنش‌ها به این شکل را محکوم می‌کنیم.»

رئیس‌جمهوری انتقالی دولت کره‌جنوبی و دیگر مقام‌های این کشور خواستار افزایش هوشیاری در مقابل کره‌شمالی شده و هشدار دادند که این کشور ممکن است از هرگونه خلاء سیاسی یا عدم قطعیت سوءاستفاده کند.

تنش‌ها به شدت در شبه‌جزیره کره در سال جاری افزایش یافته است. این تنش‌ها به واسطه دو آزمایش اتمی و چند آزمایش موشکی از ماه ژانویه به رقم محکومیت بین‌المللی و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، همچنان ادامه یافته است.

کد خبر : ۴۳۷۳۵۴